Alla inlägg den 30 september 2009

Av Lotta Odström - 30 september 2009 19:24

Yvonne, crazy women har ridit på Patienten I SKOGEN!!!! -Jag gjorde så här berättade Yvonne idag på telefonen, jag rider ju helst i skogen så jag ledde ut honom till ett ställe där det fanns två stenar och ett träd, satte fast honom mellan stenarna och när han hoppade framåt fick han trädet i skallen! Sedan vände jag och travade på rejält uppför en backe och han fick springa lite mellan rötter och stenar så han hade mycket att hålla koll på!!!!!!!!!. Vad sägs om detta gott folk, blir man inte impad! GO Yvonne, det är krut i dig! Men var försiktig! Och till Patienten, om du hittar på något dumt nu då kommer jag i egen person till Gävle och typ stjäl din mat, det är väl det värsta jag kan komma på....hmmmmmm på tal om mat, har någon fixat nåt tro? Är väl dags att äta? Dricka vin? Vinnare av dagen skål=Yvonne Idehäll!

Av Lotta Odström - 30 september 2009 10:51

Uäääähh! Tandläkarbesöket avklarat, det var 2 år sedan jag var dit och jag behövde inte komma tillbaka!! Jag blev mycket lättad! Alla ni som hängt med mig vet ju vad jag stoppar i mig..........skapliga mängder godis.


Igår trimmade jag lite på Bubbel, som fått en kort vila, hon var duktig, snabbt undan för skänkeln, bytte i serpentiner(bara 3 men ändå). Mest för att roa mig lite hoppade jag sedan en av Josis övningar fast jag red in från andra hållet och hoppade bara studsen (så slapp jag det fasansfulla räcket på 120 som Josi hade hoppat ut på). Det var KUL! Jag borde hoppa mer! Josi hade 2 språng till räcket, så det var enkelt att se det på 3 när jag kom ur sväng från andra hållet. Det var ganska tajta svängar.......duktig Bubbel som för tillfället är en mycket DYR häst!


Den andra besiktigas imorgon........blir det inget där har jag en del hästar i Skåne jag vill se på, de har alla gått 140 och verkar bra och rätt ålder...........men kul att åka till Skåne, så långt!!! Och helst vill vi ju ha Alex med också, eftersom hon är inblandad både när det gäller Josis träning och tävlandet av de djur jag samlar på mig.......


Leif Hall träningen är smockfull, folk står på reservkö! Det har jag aldrig varit med om, ofta har jag fått ringa runt och vara på folk för att få ihop grupper när jag ordnat träningar. Men då endast en ponny från Söderhamn anmält så blir det ingen ponnygrupp den här gången.


Att hoppa studs fick mig att minnas Ragan, den hemske från Amerika. Han hade allltid en studs stående och så fort man reda lite orytmiskt fick man gå tillbaka och hoppa studsen, för att hitta känslan igen. Han hade dock längre avstånd i studsen än vad jag var van vid, mest för att studsen inte användes för att få hästarna att ta vikt på bakbenen och sätta sig(vilket vi ofa gör i Sverige) utan endast för att ryttaren skulle lära sig hålla samma rytm framåt.........se där ett litet träningstips från en som under 2004 eller kanske det var 2005 var den amerikanska ryttare som låg på andra plats när det gällde inridna dollars!


En del av mina kamrater oroar sig för min mentala status och jag har fått tips om vilohem och tokdoktorer, dvs doktor som botar tokar och inte en tokig doktor. Jag har indian-frillan kvar! Men kanske den ryker på fredag då jag ska vara hos kompisar och hänga med vår vän Majoren som är på besök, hon bor ju i London med sin Arrehäst och jobbar som advokat. Och hon kallas inte Majoren efter sitt namn Marie-Louise! Giv akt!!


Ovido - Quiz & Flashcards