Alla inlägg under januari 2010

Av Lotta Odström - 31 januari 2010 15:50

Äntligen fick Steve till det med Tresor V! Vinner dagens world cup tävling! Missar sändningen pga av Gabi träningen. Tresor V, född i Holland samma år som Orley och samma pappa( Tinus också).

Av Lotta Odström - 31 januari 2010 09:04

Om jag i vuxen ålder någonsin sett så mycket snö som den här vintern. Just nu snöar det stoooooooooooora flingor.


Jag fick jättegod mat i går av Luc och sedan skjutsade vi Josi till stan. Hon tänkte ta bussen, hon får ju bara skjuts när det är hästar inblandade, men vi kände oss snälla. Jag var så trött i går att jag nästan tuppade av, hur ska det gå att köra fram å tillbaka till Strömsholm på en dag? Fast det är är ju en lång dag, man kan kanske sova i bussen mellan ritterna.


Idag ska Josi och Amanda rida ut, blir nog jättekul i all snön.


Min kompis Bella H har bildat familj! En liten flicka! GRATTIS!!!  Vad vill hon äta; betfor, lusern kanske? Vargtass känner sig som fodergudmor!


På tal om Vargtass(min frisyr) så fanns det faktiskt en tid när jag gick till frissan. Och vilken frissa! Man fick bubbeldricka(nej inte fruktsoda) och om det regnade blev man efter att man var klar (och inte såg ut som vargtass) eskorterad till bilen under ett paraply!!!! Det kallar jag frissa det!! På den här tiden lämnade jag mina schabrak till kemtvätten och fick tillbaks dom i paket...........nu tvättar jag i en källare, i en gammal maskin som läcker och där grodor springer lösa!


Jag minns även min första hoppträning när jag kommit tillbaka till Sverige, tränaren hade skoteroverall på sig, hela min familj höll på att smälla av!!!!!! Men det ska jag säga att i onsdags i Bollnäs, då stog overallerna på rad! Och jag var en av dom!


Jag brukade rida runt i mina bruna Parlantistövlar, måttsydda, numera är det Graninge kängor. Jag brukade ha snygga ridbyxor, nu har jag Josis gamla jeans(ända till i höstas hade jag faktiskt ett par klassiga ridbyxor kvar, men Patienten gjorde "trasmatta" av dem).



Jag anar ett visst gnäll hos mig själv........hmmmmmm. Är igentligen ganska nöjd idag, jag är så stolt över vad Josi gjorde igår, så fina och säkra rundor.


Dags att släppa ut djur.



                             

Av Lotta Odström - 30 januari 2010 17:27

För en timme sedan kom vi hem från Avesta, där vi frusit häcken av oss!! Bestämde att de som var kvar hemma får en vilodag, jag fryser fortfarande, ska ta ett bad sen och tina fötterna.


Anyway, Josi red 100 och 110 med Bubbel...........jättefina, felfria rundor. Hur säkert som helst.........det var långt mellan hindrena, ingenstans kunde man rida färre än 6 språng.


Bubbel gillar "long distans" resor.............maten ombord är en bonus för henne! Själv har jag levt på ölkorv och äpple. Men det blir förmodligen något godare i kväll.........hmmmmmmmm det är kväll!





Fel

Av Lotta Odström - 28 januari 2010 20:14

Leta felen................


-Min framgångsrika firma gör mig rik på många sätt.

- Jag har inre frid!

- Mitt hus är mycket välstädat.

- Varje dag lagar jag mat till min familj.

- Idag har jag tränat samtliga hästar, alla uppförde sig exemplariskt!

- Min tonåring är mycket kvick och alert och gör genast det man ber om.

- Här hos oss använder vi nästan aldrig datan.

-Jag äter bara godis på lördagar.

- Mina ston är sams.

- Jag är sams med katten.

- Josi är sams med mig och jag med henne!



Dagens sinnesstämmning på riktigt.....................se gårdagen minus Bollnäsresan + snö + nervöst sammanbrott+ slut på godis!!


UÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!

Av Lotta Odström - 28 januari 2010 20:13

Det var mysigt i dag med all snö!

Av Lotta Odström - 28 januari 2010 08:20

Mejl från Peter idag ang clinic i Söderhamn:


Hej. Jag kan inte v.38 Har lite svårt att bestämma så här långt i förväg. Mvh Peter.


Mitt svar: Hej, när vill du bestämma när vi ska bestämma då? Mvh Lotta Odström.


Euuuhhhhhhhh.............mycket bra sagt av mig! Eller hur!


Ska vada ut i snön straks med hästarna i släptåg...........och förmodligen bli trampad på, de vill jämt gå i mina spår.............

Av Lotta Odström - 27 januari 2010 22:36

Hela dagen full av ångest(Räkan,advokat,pengar(brist på)......försökte stryka lite, men gick till slut ut i stallet, friserade Bubbel........frågade alla som tränar i Bollnäs om de skulle åka..........snön vräkte ju ner, ingen skulle åka.........jag åkte. Vände nästan i Glössbo, aldrig varit med om liknande! Tack gud för hästbussen!! Josi somnade, jag körde i 60 till Bollnäs, mitt i vägen det var ändå bara jag ute. Tänkte dystra tankar tex hur länge kommer våra pengar att räcka och undrar vad som händer om vindrutetorkarna går sönder. I Bollnäs var det skapligt plogat utom på ridskolans parkering.


Tinus hoppade kanoners bra, hon hade ögon i hovarna! Mycket luft på sprången och rejält avstamp. Josi fick beröm och sken som 10 solar!! På vägen hem sov hon inte!!! -Jag fick hoppa lika högt som Stina och Evve, whoaaahhh!!! Vägen hem kändes lättare, tur man fick se/ha nåt roligt idag.


I Kuriren idag hade någon en väldigt pigg kommentar-Oroa dig inte för dagens problem, det kommer nya i morgon! Skitkul!


Jag åker inte till Avesta i sådant här väder, det är ett som är säkert.


Jag har ätit salta nötter till kvällsmat, serverades i bussen på väg hem, 21.30, samt ett halvt äpple..........

Ovido - Quiz & Flashcards