Alla inlägg under augusti 2011

Av Lotta Odström - 25 augusti 2011 09:25

Sommaren har fräst förbi.......vad hände??? Problemet när man bloggar sällan är ju att det som man tänkt skriva om i juni inte riktigt finns kvar i hjärnan i slutet på augusti.......


En stor del av sommaren har vi tillbringat "on tour", Josi, Jag och mestadels med vidundret Kräkan-Räkan bak i bussen. Räkan är just nu inte riktigt att lita på och det är inte bussen heller........den har problem med sina växlar. Första gången det hände, alltså att jag inte fick i den växel jag hade tänkt mig, fick jag panik och ringde Luc(alltid det enda rätta i en teknisk kris). Som tur var var jag i Glössbo och inte i typ Arvidsjaur eller Kiruna. Efter att ha kollat på alternativ som en ny hästbuss(det var bara att glömma direkt), en beg hästbuss(nästan lika illa) och slutligen en ny växellåda(vi det här laget kräktes jag nästan, luktade svettig get och kände yrsel)........var det ju bara att vänja sig vid att ha en lynnig buss!!  I sommar har jag kört Norrland runt och när jag inte fått i den växel jag tänkt mig från början lägger jag helt lugnt i en annan växel. Vi har även klokt nog tecknat en "assistance försäkring"......


En annan grej här i sommras på resande fot  var när vi körde till Östersund på GPS. Gör inte det!! Vid E4:an i Hassela uppmanades vi att svänga vänster, kul tänkte vi, slippa E4!! Jo, men tjenare!! Vi följde en liten asfaltsväg som gick över i en grusväg som blev en typ timmerväg mitt ute i skogen!! Mobiltäckning var inte att tänka på och GPSn letade signaler hela tiden. Inte ett hus i sikte, bara då och då någon koja för jägare. På vissa ställen gick det knappt att köra 30 km/timmen!! Och bussen knökfull och tung!! Och hispiga Räkan därbak(den kanske man skulle ha passat på att släppa på skogen). Jag klarvaken som efter 10 Red Bull!! Josi som brukar sova mest hela tiden vaken!! På vägen som gud glömde, i bussen som gud glömde med hästen som gud glömde.


Man nästan grinade av lycka när man kom ut på asfalten igen.......


Räkans problem kan vi ju ta en annan gång, nu vet ni i alla fall hur bussen mår....


På väg hem från Östersund....ond bråd död!! Händelsen i Norge på radion, när det programmet var slut gick man raskt över till en dokumentär om folkmorden i Rwanda........väl framme i Järvsö var man ju så deprimerad över ondska att man var klar att köra ner bussen i Ljusnan!!


Tävlingarna då, I Östersund? Ja Räkan var både dum och inte ....hade en 6:e placering i 120 A:0.........en kanonrunda!! Det regnade mest hela tiden, men vi hade ändå mk trevligt "häng" däruppe. En natt sprang Josi och jag runt i stallarna, vi var säkra på att en häst hade rullat fast eller nåt för det lät så mysko, men vi hittade inget....på morgonen väcktes man av speakern som rapporterade in den ena avfallningen efter den andra( det var ponnyer på morgonen och de satt visst lite löst).......när vi är ute och tävlar har jag sovmorgon, Josi går ut och fodrar.....enda chansen en annan har att få sova lite längre. Funktionärerna där uppe är juveler!! Åker tillbaka nästa år!! Troligen med en lömsk buss och dito häst!



Av Lotta Odström - 16 augusti 2011 09:47

Info träning Peter Eriksson:


Grupper lördag den 27/8

14.00-15.15 : Erika P, Caroline S, Cilla M, Camilla J, Angelika S

15.15-16.30 : Erika P(med den yngre), Cilla M,  Anna O, Mathilda M (den yngre), Evve D-Å

16.30-17.00 Paus

17.00-18.15 Elin S(med C), Ida Wallin, Lotta E, Emm S, Camilla L

18.15-19.30 Evve B, Josi V, Elin L, Elin S, Sara H


Grupper söndag den 28/8

09.00-10.00 : Evve B, Josi V, Elin L, Elin S, Sara H

10.00-11.00: Elin S, Lotta E, Mathilda M, Angelika S, Camilla J

11.00-12.00: Erika P(yngre), Cilla M, Anna O, Evve D-Å, Camilla L

12.00-1300 : Cilla M, Erika P, Caroline S, Ida W, Emm S


Pris 860:-, betalas kontant till mig första dagen........ev betalar de 2 första grupperna till Cilla Mårtensson om jag inte dykt upp än. Ridhusavgifter tillkommer för dig som inte har kort 100 kronor/kurs, även dessa betalas till mig på plats. Stallplats 200 kronor betalas kontant. Har noterat stallplats för Caroline Stigenberg.  Vi kommer att hålla till inomhus. Första grupperna bygger fram, kom i god tid! Ha även med er någon som hjälper till på banan med hinder och mockning. Sista grupperna bygger bort/ändrar.


Har försökt att tillmötesgå era speciella önskningar om tider, kolla själva igenom grupperna så att jag inte missat någon.


Frågor Lotta Odström 073-8160128

Ovido - Quiz & Flashcards