Alla inlägg under mars 2011

Av Lotta Odström - 16 mars 2011 08:18

En månad senare- vi var på Scadinavium!! Vi såg Angelica vinna och det var magiskt!!


Precis som förra året åkte Josi och jag tillsammns med kompisarna från Bollnäs, jätte roligt. Ann och jag kör, ungarna dräller där bak......vi äter picknick under vägen (min blandning hålls hemlig) och pratar..........eller ja det är ju på ditvägen det. På hemvägen är det delvis samma, Ann och jag kör, men ungarna SOVER där bak, picknicken uppäten förutom en flaska vatten som man häller över sig för att ine tuppa av bakom rattten och konversationen består av : -Men nu var det segt!! Detta turas Ann och jag om att säga till varandra med 5 minuters mellan rum...kanske mest för att se att den andra är vaken, vilket är att före dra då en av oss kör.


Vid ett tillfälle, klockan passerat 23.00 jag kör, Ann har väl just lyckats somna lite, det går undan.........jag tycker mig ana nåt på högersidan, stirrar förbi Ann och ut genom förnstret och vad får man se!! Jo ett satans stort älghuvud med horn och allt!! Jag missade den med 3 dm!! Sedan var alla vakna en stund igen!!


Vi åkte ner så vi hann se 155 hoppningen på lördag kväll, sedan var det ju dressyr men då gick vi och handlade. Söndagen var det hoppning igen och WC deltävlingen som ju gick till historien med Angelica som segrare. Vann en Rolex bla. Många ryttare kastade blommor och rosetter till publiken under ärevarven.  

-Kasta klockan, ropade Josi när Angelica dundrade förbi.


Josi älskar att vara på Scandinavium, tycker det är härligt för det gjorde ju jag också när jag var i hennes ålder...fast då hejade vi på utlänningarna för svenskar hade typ som bäst 16 fel. När Jana skulle rida in i trekombinationen på sina "korta galoppsprång" ( jag vet, jag tränade för honom på 80-talet), och när Lene (som ju varit i Tyskland, bara det räckte till att få en plats i landsslaget på den tiden) nästan rullade av sin häst i varje språng........ja då blundade vi på läktarn och höll varandra i handen!! Bilar, det var det bara Hugo Simon och engelsmän som vann.


Lite skillnad föremot nu!! Josi kan ju heja på svenskarna, Roffe har vunnit 13 bilar. Svenskarna är lika bra som ngn annan.


Kul är det också att sitta med Ann Carlsson på läktaren, hon är kunnig och fäller då och då en kommentar och det är alltid "mitt i prick".


Vi gjorde viss shopping, för min del typ årets enda, Josi köpe bla en tävlings tröja från ett Italienskt märke, hon har använt den en gång och eftersom den är vit måste den ju då tvättas......ur maskinen kommer då ngt som liknar ngt som en gång var snyggt och nytt!! Hur gör de i Italien?? Tvättar de inte utan köper nytt??


Vi köpte ett vitt schabrak med en liten diskret logga på, för vi gillar inte de stora . Hittade ett annat som var fint...på ena sidan...vände man på det var det värsta bombastiksa loggan i guld, brunt och rosa!! Kanske ngt för Barbie??


Liksom förra året bodde vi på vandrarhem...budget boende, men helt ok. Det är 2 våninngsängar, ungarna överst...på kvällen behövde jag inte ta fram min bok utan kunde ligga och läsa klottret på överslafens undersida... Jocke was here, Kilroy was here, Urban var här den 7/8 2009...och så vidare. Det fanns teckningar också så att man inte skulle missa vad det var som Urban, Jocke, Kilroy och de andra hade ägnat sig åt!! Där jag nu låg och skulle sova!!


Vi åt på samma pizzeria som förra året, på vägen mellan vandrarhemmet och arenan.......jag beställde en räkcoctail!!


På tal om räkor så var ju vår egen hemma i sin förstärkta hage vaktad av Luc. Elen omkopplad och på!! Samt förhöjd!! Varning!! För Räkan!! Hoppar ut!!


Linslusen Josi lyckades komma med på bild med Rolf-Göran! Vi träffade en del folk från Bollnäs, Söderhamn, Gävle, Tierp(duktiga YR Sandra J, som kanske rider själv nästa år i YR klasserna?). Vi såg massor av fina hästar och riktigt bra ridning. Vi hörde intervjuer med vinnare, ödmjuka vinnare, glada vinnare...och på tal om ödmjuk eller snarare tvärtom....Egyptien killen El Said eller vad han heter. Redan som 14 åring hängde han hos Emile Hedrixks och kom ofta till Moorsele i Belgien och tävlade. Den ville man dra i örat och uppfostra lite ska ni veta!! Men han rider bra.


Vi kom hem till Söderala vid 02.00......Josi gick upp och åkte till skolan, kom hem Räkan lastades för att åka på teamträning i Gävle, Josi plugar i bussen. Hemma vid 23.00 Tisdag uppe med tuppen, Josi pluggar i bussen på väg mot Gävle...dag 2 med teamet.......Josi pluggar på väg hem, byter om i bussen, släpps av vid skolan, gör ett svårt prov, får VG....jag blir impad faktiskt. Tycker hon pluggar bra och mycket.........ibland förvånar det mig och jag kan utbrista: -Plugga!! Vadå!! Vi ska ju rida!! Haha det är ju uppenbart vilken av oss det är fel på eller hur.


Onsdag Bollnäs, hoppträning, lördag Sundsvall och bommarna flög, Söndag Sundsvall och bommarna flög??? Fasst ingen dålig ridning och ska man vara ärlig så hoppade Räkan bra i 120 på Söndagen. Fast just då kunde jag inte se det utan jag såg inte "hindren för bommarna" (eget ordspråk som haltar konstruerat av sjukt trött förälder efter en vecka bakom ratten...) när jag skulle dricka min Red Bull på hemvägen uppäcktes det att den varit frusen, sedan tinat och därmed läckt!! Det klibbiga som är själva grejen låg kvar i utrymmet för burkar( ni vet, brevid ratten) och där med ingen effekt alls. ZZZZZZZZZZZZZ trött!!


Köpte ny Red Bull på macken, glömde den i bussen........förmodligen är den också frusen, det var -16 idag på morgonen. -7 just nu, väntar jag en liten stund till kan nog stona få gå ut utan täcke..........det blir otroligt varmt i solen och hagarna ligger i solen. Alternativet, att släppa ut dem tidigt och sedan springa ut och ta av täckena känns mindre lockande. Dessutom fick jag ju blogga av mig lite inne i värmen ;)





Ovido - Quiz & Flashcards