Alla inlägg under oktober 2011

Av Lotta Odström - 25 oktober 2011 09:09

Fredag 15.45-17.00 Sara Heed, Tove Sjödin. Caroline Stiegenberg, Angelika Svensk, Anna Olsson(har Cindra)

               17.00-18.15 Camilla Lindgren, Erika Jansson, Elin Salmela(har en 4-åring), Kaiser(Hannah eller               Emma rider), Cilla (Dino)

               18.15-19.30 Anette Andersson, Madde Norell, Emma Olsson(Dalarna), Emma Rosenkvist, Emmelie Sköld

               19.30-20.45  Josi, Cilla (fuxen), Evve, Daniel, Gabi


Lördag 08.00-09.00 Sara, Evve, Josi, Daniel, Gabi

              09.00-10.00 Emma R, Emma O, Emmelie, Madde, Cilla (fuxen)

              10.00-11.00 Tove, Caroline, Bine,Angelika, Anna

              11.00-12.00 Kaiser, Elin, Camilla, Cilla (Dino), Jossan Wiklund


Det blir sista träningen för i år med Peter.......


Första gruppen, kom i god tid för att bygga fram, sista gruppen på fredag kväll bygger om. På lördagen har vi ett ganska pressat schema, så kom i tid och se till att ni har ngn med som hjälper till på banan, detta är extra viktigt under lördagen, det ska både mockas och fixas med hinder. Sista gruppen lördag bygger bort. Pris 850  + ridhusavgifter 50/pass.......betalas kontant med jämna pengar första dagen till mig, första och andra gruppen betalar till Anna-Karin Svensk(Angelicas mamma, Angelica rider i första gruppen). Hör av vid funderingar.

Av Lotta Odström - 19 oktober 2011 07:45

Josi har mer eller mindre flyttat hemifrån......pojkvän trettielva ungefär har dykt upp. En som jag inte ens har försökt skrämma bort genom att tex uppträda klädd i Burka eller så. Det enda "hot" jag kommit med var väl efter nåt avsnitt av "Lyxfällan " på TV........Josi och Fredrik kom hem dagen efter, jag var ute i stallet och sopade....när de kom tog jag kvasten och höll den som ett vapen framför mig och sade: -Har du några sms lån!!!?? Fredrik nekade till detta.....annars hade jag ju förstås varit tvungen att göra nåt drastiskt!! Han såg inte ens förvånad ut....han har vant sig snabbt!


Josi pluggar i Gävle och åker på sitt snuskigt dyra tågkort fram o tillbaka, bor som sagt på annat håll, i stan, och kommer hem och rider och pluggar. Jag märker att jag har aningen mer tid över, det skrämmer mig lite eftersom det skulle kunna resultera i inköp av en häst till, vilket jag senare förstås skulle ångra bittert speciellt när det blir snöstorm, ungen sitter fast på rälsen i ett tåg söder om Axmar, hästen visat sig vara läskig och osäljbar.........osv


Läskig häst har vi ju redan, det är den däringa Räkan det. Jag har faktiskt ridit en del på den själv sista tiden, Josi har tittat på, jag har dundrat fram och HÅLLT I YTTERTYGELN......just nu sköter den sig ypperligt men är det en sak man kan lita på så är det att man inte kan lita på hästar....inte ungar heller..och inte bilar....


Kombon ungar och bilar kan ju leda till att man tom blir av med en bil, vilket i sin tur leder till många små kriser och en stor..den ekonomiska!! Har ni inte hört det? Gissa själv, lös rebusen, finn fem fel= Josi, bil, oj aj, pang, OJ, hjälp, arg, pank, skrot........


Min Orley har flyttat till Marie i Éskilstuna, han går kurs på Strömsholm på veckorna(tom december). Marie är en kompis från tiden hos Louise Haga, hon jobbade på Skästa och har nu en egen gård. Fame, som vi lånade en sommar när vi bara hade Tinus och Tinus var halt, är Maries häst. Marie skickar ofta blider och annat roligt på Facebook, lika uppskattat varje gång. Jag och Evvson Begtsson planerar en liten tripp till Strömsholm men först måste vi få till det med Jens Fredriksson :)


Ovido - Quiz & Flashcards