Direktlänk till inlägg 3 juli 2011

Var det så där långt till Timrå?

Av Lotta Odström - 3 juli 2011 11:26

Igår tog Josi och jag med oss den hårdbantade Tinus till Timrå, det var spännande av många olika anledningar........vi har aldrig tidigare varit i Timrå, hästbussen är trots dyrbara reparartioner mycket nyckfull och vill ibland inte lägga i sina växlar, vilket gör att det här med att köra häst har nått oanade spänningsmoment, Tinus har ju knappt tävlat i år och när hon har gjort det har hon varit rätt vild!! Och det har även tuggats grus!!


Jag trodde att Timrå låg före Sundsvall men det gjorde det inte...om man inte kommer från Haparanda hållet förstås...........och jag kan lugnt säga att det kändes som om det var dit vi skulle!! Till Haparanda alltså!! Seeeeeeeeegt!! När vi äntligen kom fram visade det sig att vi var ute i extremt god tid, vi tittade därför på ponnyklassen som gick före vår klass. Det var varierande roligt!! Kul när våra Bollnästjejer red förstås, men i övigt lika kul som att se dressyr(vet att jag somnade under dressyren i Globen 2008, sedan dess har jag varken varit på Globen eller dressyrtävling). Jag har nu sett ponnyer så det räcker till år 2012!! Men som sagt mkt stolt över Bollnäs tjejerna och trevligt att träffa föräldrarna. Och jag minns faktiskt hur det var.......när jag själv tävlade ponny tyckte jag att stora hästar var lika roligt som att rensa ogräs.


Tinus, som ju bantat och var hur snygg som helst såg som vanligt ut som hon vunnit OS, fast hon hade ett ner i omhoppningen i 110 och var ute i 120(två stopp på olika hinder)......tråkigt men ingen katastrof........hon hoppar så mkt finare än hon gjort tidigare, är nogrann och backar av själv på hindren, förr har hon ju huggit tag i bettet och dragit, varit lite flängig och slarvig. Men detta nya sätt kräver lite annan ridning av Josi förstås.


Som hon såg ut i går, hästen, och med den härstammningen........hon borde betäckas!! Kanske nästa år :).......om jag törs.


Problemet när man bloggar så här uselt som jag gjort den senaste tiden är att det hänt så mycket sen sist..........vi har varit på Strömsholm, Josi har tagit studenten, Räkan har tävlat och varit placerad, det har regnat och det har varit 30 grader varmt, Luc börjar på ett annat jobb.................sånt som man säkert återkommer om en annan dag när man inte varit i Timrå först och kommit hem mitt i natten!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Odström - 7 mars 2012 08:22

 I bland känner jag att det vore lika bra att köpa en till häst så slipper jag lägga en massa energi på att kolla annonser och filmer både i Belgien och Sverige.........men vad ska jag med en till?? I måndags red jag bägge hästarna och var tvärslut p...

Av Lotta Odström - 22 februari 2012 08:24

Då var det kört!! Eller det går inte att köra alls...inte på 6:an i alla fall. Hela vintern har jag ryckt vilt i växelspaken, vevat runt och ibland lyckars få in den sjätte växeln på hästbussen.....jag har även dubbeltrampat för att få i den tredje.....

Av Lotta Odström - 2 februari 2012 08:52

Varmt välkomna till träningshelg med Peter Eriksson i Bollnäs Ridsällskaps stora ridhus. Grupp indelning lördag 11 Feb: 14.45-16.00 Erika J, Cilla T(Dino), Emma R, Felicia L, Emmelie S 16.00-17.15 Mattias H, Erika P, Camilla L, Caroline S, Madd...

Av Lotta Odström - 1 februari 2012 08:43

Under helgen har vi varit på träning i Högbo med Räkan, Helena Persson hade kurs för Gävleborgs utvecklingsteam i vilket Josi ingår. Det har varit väldigt roligt och bra med banhoppningsträning nu när säsongen snart drar igång. Räkan hoppade en 130 r...

Av Lotta Odström - 7 december 2011 12:41

Vinter, idag  den 7 December snöar det för första gången i år. Kan man hoppas på en mera måttlig vinter i år, med lagoma snömängder och temperaturer som det går att vistas i......   Det har varit stenhårt i backen några dagar och det enda som fun...

Ovido - Quiz & Flashcards