Alla inlägg under maj 2010

Av Lotta Odström - 31 maj 2010 13:43

Vi har just talats vid på telefon, han red när jag ringde! Ibland är jag jättebarnslig. Ibland är det sktitkul att vara hoppa ansvarig!


Bäst av allt är ju förstås att han förmodligen då kunde byta datum till en ngt senare helg. Han var inte rädd för kyla, hade varit i Umeå förra året en gång och det var ju inge kallt(har dock aldrig satt sin fot i SORFs oisolerade ridhus, men snart har han gjort det med)    :-)


Av Lotta Odström - 30 maj 2010 19:42

Rätt ok runda, lite illa ute på trippelbarren men hästen ställde upp. Ett ner i omhoppningen. Lite kors galopp här o där, det fattas lite styrka där bak..........http://www.youtube.com/watch?v=jji2cnY5Xq4

Av Lotta Odström - 30 maj 2010 19:06


Nåt missförståd på sista annars ganska bra runda. Det är mysigt på Näset men framhoppningen var stenhård. Jag är jätteförkyld, det känns som jag ska dö när jag ska äta( ingen plats i munnen som är svullen inuti och ingen luft kommer genom näsan). Vin är det enda som går i :-)http://www.youtube.com/watch?v=g2Z2vx3utg0

Av Lotta Odström - 29 maj 2010 20:57

   Vi har haft ett jättetrvligt möte med PE gruppen.............tyvär funkar inte det tänkta datumet. Så här är det: På distriktets hemsida finns en tävlingstermin. I denna står det att Hudiks 3 dagars är den10-12 september men i själva verket är den flyttad till 17-18 VÅRT PETER DATUM!! Attans!! Det går inte att genomföra då, jag har ju lite planer med distriktet också..........Nytt datum, mera jaga PE, mera jobb!


Jag har ramlat 2ggr idag, en gång när jag ledde en häst(den just nu mycket fogliga Räkan). Hon klev på min gummistövel precis när jag tog ett steg framåt. Jag blev mycket atletisk pga leran som jag inte vill ramla i och gick ner i brygga på en hand(den andra handen höll i hästen). Jag drog in röven allt jag kunde! Hade minuterna innan sett 2 ramla av inne på banan(vi var på tävling, vad annars) och de var inte fina eferåt! Jag kommer inte att kunna röra mig i morgon, jag är inte alls så där spänstig i gentligen och har förmodligen sträckt nåt.


Hemma från tävlingen(Räkan hoppade 110, ett ner i omhoppningen, Martinus Wåågh vann :-)) red Josi och jag de andra 2, Tinus var yr o sprättig och på hemvägen fick hon syn på ett (o)synligt djur! Jag hann inte ens försöka sitta kvar...........När man ramlar av i min ålder gör det inte bara ont som satan, det tillkomer vissa problem, som att ta sig upp på hästen igen. Josi hoppade av Bubbel, som inte fattade någonting men som passade på att äta lite, och skulle hjälpa mig upp. Jag hade rätt så tajta jeans. Utan stretch. Till slut tryckte vi ner Tinus i ett dike och jag kastade mig djärvt på från en sten. Tinus satte genast av i full fart med huvudet rakt upp.....jag blev knockad på näsan och Bubbel ryckte upp en liten buske med rot och allt och sprang efter. På hemvägen var Bubbel mycket bekymrad eftersom hon ville äta busken som hon hade i munnen men bettet var i vägen.....teknikens under!!


En kul grej idag var att både Martina och Josi vann Lamicell Cup och får rida i Hammarö i sommar. Chauffören och plånboken jublar i kapp! De fick varsitt täcke och schabrak. I morgon ska vi till Sundsvall, jag ska ut och kvällsfodra nu. Hade tänkt bada men drunknar väl........

Av Lotta Odström - 24 maj 2010 08:42

Innan jag börjar svamla om de vanliga personliga katastroferna som tidsbrist, djur som är skadade, djur som inte hoppar, djur som springer för fort eller för långsamt eller inte alls.........och så vidare....vill jag gratulera Karin J och Martina W. De kom 1:a resp 3:a med sina hästar vid helgens 3 års test. Jag hejade på er!! Extra kul tycker jag att det är både Karin och Martina har varit trogna kunder på lusern hela vintern. Min lusern innehåller hela 150 g smbp och konkurentens 100. Till samma pris dessutom!! Jaja.......


Vi tog med Bubbel in till SORFs utebana i går, Josi och Evve D-Å skulle hoppa lite och det var blött vill jag lova. Bubbels skräckhinder från förra gången(murmatta som fladdrar i vinden) stod kvar. Men allt hoppades i går utan minsta krångel och hon var endast fokuserad på uppgiften och dessutom glad(det var hon inte sist jag red och inte jag heller). Hon hoppade även mkt bra! Och Josi var jätteduktig. Evves lilla Sonatin var mycket bättre än i vintras. Kulare söndagskväll kan man inte ha.


Jag har ju varit på rymmen också, till Stockholm! Det var en fantastisk dag med sol, hela eftermiddagen hängde vi i en loungebar vid vattnet(indianer som lämnar reservatet är ju som bekant svaga för alkohol). Jag var inne i en affär....surprice, surprice, it´s called Hästbiten och ligger på söder. Men när jag frågade efter teknikskydd och de visade ngt att ha på frambenen gav jag upp ganska snabbt......


Över hela staden var det Jesumanifestationer, folk dansade och bad och var heliga. Det ropades: Jesus!!! Han lever!!! Efter loungebaren besöket ropade jag med! Om jag såg någon i Burka blev det: Mohammed!! Han lever!! Sedan såg vi lite reggie typer: Bob Marley!! Han lever!! Sedan några tyskar: Hitler!! Han lever!!  Ehhhhhhhh..............Sedan: Varg tass!! Håll käften!!


På kvällen åkte vi båt till vaxholm och vände. Vi såg många fina ställen efter kusten, jag och Inger L gissade på vem som bodde där. Vi hade dock bara 4 att välja på, nämligen Carola, Björn Borg, Kungen, Olof Palme.......


Sedan var det dans om bord, det liknade mest något ur sagan om ringen, ni vet de där läskiga typerna tror de heter Urk haj eller nåt. En del tanter i min ålder(and moore!) gav järnet. Själv är jag hellre en liten lustig tant vid sidan av dansgolvet än på! Fast när SHK ska ha sin ridhus fest blir det andra bullar förstås! Indianens krampaktiga döds/krigs dans utlåvas!!



Av Lotta Odström - 23 maj 2010 22:49

   Den där klädseln funkar nog inte i stallet, tänker Vargtass.

Av Lotta Odström - 20 maj 2010 21:53

    

Bubbel hoppade snällt sina hinder i dagens övning, bildbevis här. Man var ganska nöjd med det här språnget........landningen kommer här före upphoppet, jag antar att jag tryckt på fel knapp någonstans.  Vi red ut på de andra, jag hade Tinus som var ettrig och hysteriskt framåt. Jag stog typ rakt upp och hade händerna vid öronen. Brevid mig galopperade Räkan lydigt på tygeln och lydde minsta vink från Josi. -Djävla inställsamma fjolla, tyckte Tinus.



Ovido - Quiz & Flashcards