Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Lotta Odström - 3 maj 2010 20:58

Hoppade över Räkan idag, hon har ju hoppat två dar för Helena Persson. Och det har gått väldigt bra.  Helena är i en klass för sig, grym!! Våra kompisar från Edsbyn var också med och Gunilla filmade för fullt, Josi har fått ett eget band. Gunilla bytte band i full fart, Josis band, Elins band, Josis band osv. Tyvär blev det något vajsing med kameran, men det kanske skulle gå att ordna..............eh hur går det?


Mina andra ston har torterat mig genom att gadda i hop sig och vara ur starka! De styrketränar på kvällarna i boxen, jag är säker! Josi säger att det är bra att Tinus är stark, hon vill ha henne så i hoppningen. Hon vet inte vad hon säger, ungen! Man vill ju gärna kunna stanna hästen när man vill och inte 10 varv senare!


Bubbel red jag inte i lördags och igår red jag ut.........och idag fick man börja om eller hmmm höger galoppen är forsatt bättre men såååååååååå stark i högersidan. Och hon som var så fin förra veckan. Ska man behöva rida jävla dressyr på den jämt?!? I såna fall kommer jag att "kola vippa" eller hur man säger.


Josi hoppade lite med Tinus i lördags, hon verkar inte ha tappat så mycket utan stampade av ganska rejält. Tius ska få träna på onsdag och tävla på fredag(hon skulle gått söndag men fick byta klass, Bubbel går söndagen i stället)


Oj vad trött jag är.....zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz..........just ja, tvätten! Bortglömd som vanligt......


Av Lotta Odström - 3 maj 2010 08:21

Måste nog börja tänka på hur jag låter..............häromdagen sparkade jag på en ryktlåda i stallet och svor lite argt     -Ville du mig något undrade min snälla stallkompis Helena B............-Herregud, sa jag. Låter jag så där när jag ropar på dig?!?


Mycket har hänt och inte har man a. bloggat, b. städat, c. lagat mat.

Däremot har jag a. skjutast barn och häst på en massa träningar, b. ridit, c. sett en mus i foderrummet.


Den här veckan blir likadan, det är bara idag jag inte ska åka iväg med ngn häst.


Solen skiner ute, blir mer blogg när den gått i moln. Vi har ju varit på Helena Persson kurs! Och Peter Eriksson har hört av sig. Bland annat!

Ovido - Quiz & Flashcards