Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Lotta Odström - 27 januari 2010 22:36

Hela dagen full av ångest(Räkan,advokat,pengar(brist på)......försökte stryka lite, men gick till slut ut i stallet, friserade Bubbel........frågade alla som tränar i Bollnäs om de skulle åka..........snön vräkte ju ner, ingen skulle åka.........jag åkte. Vände nästan i Glössbo, aldrig varit med om liknande! Tack gud för hästbussen!! Josi somnade, jag körde i 60 till Bollnäs, mitt i vägen det var ändå bara jag ute. Tänkte dystra tankar tex hur länge kommer våra pengar att räcka och undrar vad som händer om vindrutetorkarna går sönder. I Bollnäs var det skapligt plogat utom på ridskolans parkering.


Tinus hoppade kanoners bra, hon hade ögon i hovarna! Mycket luft på sprången och rejält avstamp. Josi fick beröm och sken som 10 solar!! På vägen hem sov hon inte!!! -Jag fick hoppa lika högt som Stina och Evve, whoaaahhh!!! Vägen hem kändes lättare, tur man fick se/ha nåt roligt idag.


I Kuriren idag hade någon en väldigt pigg kommentar-Oroa dig inte för dagens problem, det kommer nya i morgon! Skitkul!


Jag åker inte till Avesta i sådant här väder, det är ett som är säkert.


Jag har ätit salta nötter till kvällsmat, serverades i bussen på väg hem, 21.30, samt ett halvt äpple..........

Av Lotta Odström - 27 januari 2010 13:43

Ett tag där så trodde jag ju att jag hade energi att ta tag i "Fallet Räkan", hästen som inte var igångsatt när den såldes, hästen vars förra ägare hade som mål att den skulle klara en besiktning till varje pris, hästen som efter endast 3 veckor av försiktig ridning visade sig vara i så dåligt skick att den fortfarande inte är fullt igång............... och det har snart gått  4 månader ............suck!


I vilket fall så har jag inte energi till det här, jag får nåt fel, jag smäller av, jag tuppar av, jag vill dricka vin mitt på dan................jag känner mig alldeles färdig, innan det ens har startat och nu börjar det dra i hop sig, min advokat har skickat ett brev till säljaren.......................jag kan knappt andas ibland. Hjälp!!


Mina fyrfotingar gick in för en timme sedan, snö hade frusit fast på dem och ingen hade rört sig på 2 timmar. Mycket nöjda står de nu i sina boxar och äter hö.


Jag longerade Bubbel i morse innan det började snöa som värst, tänkte jag skulle se hur hon rörde sig, hon har dragit lite till höger.......men det enda jag kunde se var att Bubbs mage är för stor.


Har haft 2 "nödlinjer" idag , Hilden o Sjödin.


Tinus ska på Gabi träning i kväll, i Bollnäs.........hoppas det slutar snöa till dess.

Ovido - Quiz & Flashcards