Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Lotta Odström - 25 januari 2010 08:19

Josi har "klivit" av Räkan 2 gånger den här helgen, ena gången inne på SORF när Räkan tvärstannade och vände......Josi hängde på sidan och funderade om hon skulle ta i och dra sig upp eller kanske släppa taget och hasa ner. Räkan tröttnade till slut på Josis beslutsångest och hjälpte henne genom att göra ett litet ryck. Så där ja, nu kom du av!! Josi var efteråt typiskt tonårs dryg och ilsk, det var alla andra i ridhusets fel att hon ramlat av, hon red runt och blängde surt och jag kände att det blev dags för en liten lektion i uppförande, vilket slutade med att hon var arg på mig i stället...............


På söndagen var jag i Gävle och tittade på Orley som hoppade på Helena Persson kurs. Och som han hoppade!! Han såg nästan "preparerad" ut(det är han så klart inte). Han hoppade hus på allt och tog i bak så att han en gång nästan slog runt!! Medans jag stirrade med både förtjusning och fasa på min häst i Gävle nåddes jag av beskedet från Josi( som skulle skritta ut med Sofia) att hon blivit tvungen att kliva av Räkan och leda henne. Räkan hade varit helvild och ingen hänsyn hade tagits till bilar, diken, Josi, rädd ponny med dito ryttare.......När det så gott som bildats en bilkö av folk som stirrade argt och ängsligt fick Josi hoppa av och leda bort hästen. Djävla skaldjur!! Josi berättade sen att hon hoppat upp o ner o upp o ner o upp o ner(alltså hästen) och Josi hade ingen chans att få ordning och reda. Borta på Ringnäs hoppade Josi upp igen, på hemvägen försökte Räkan anfalla en bil.


Bubbel har varit in till ridhuset, hon var mycket bättre en gången innan, och höll god fart. Tinus trimmade jag lite på igår, helt ok.


Gödselvulkanen ser numera ut som en krater, hälften är borta(Lars-Åke) som även lämnat hö(det bar Luc in, miljoners tack) och havre. Ser man på!! Allt på en gång!


Har varit på lagträff i Bollnäs, det var ok, inget nytt under solen........alla "sanningar" bekräftade!! Tyvär!!


Många av oss håller nu tummarna för att Chantalia ska gå igenom besiktningen och få byta ägare. Emelie S red henne på Cia träningen i torsdags.......och som hon red!! Ingen kunde väl tro att hon bara ridit ponnyn en gång tidigare! Hoppas det täpper till truten på alla skitpratare!

Josi tränade också för Cia, hade Tinus som hoppade kanoners bra. Mycket trevlig träning var det också, då Bella o Malin också stog nere på banan.Jag hade så kul.


Vi har haft lite pest här i helgen.........tonårspest! Tror man kan få pesten på riktigt om man går in på hennes rum! Sanering krävs!


Tv har väl varit på lite till o från på kvällarna, jag har dock endast varit vaken mellan 21-22 i går, då det var WC hoppning. Kurten vann efter en sanslös ritt.


Helgens skratt fick sig nog min syster, som lite yr i hatten skulle gå hem från kompisar på natten med man och hund. Tappade först bort hunden, som kom tillbaka, tappade sedan bort mannen, skickade hunden efter mannen, mannen kom tillbaka, ropar på hunden, hunden kommer...........fast det var ingen hund, det var en räv! Som dessutom var närgången och knyckte en vante!


Den här veckan-årets första tävling! Avesta med Bubbel!

Ovido - Quiz & Flashcards