Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Lotta Odström - 11 januari 2010 07:47

Helgen har till stor del tillbringats i Gävle hos Gavelli, där Micke Schultz hade träning. Orley lördag(han var väldigt fin), Tinus-Josi söndag. Tinus var rätt hispig då de i ett av hörnen vid läktaren kokade korv, vilket ångade fint i den is kalla luften...........kanske ett kannibal kok för hästar tänkte Tinus! I övrigt var det en mycket bra träning med tävlingskänsla............viktigt att träna på det också och inte bara bli världsbäst på att komma intill på små hinder och läga in ett till...........man vinner ju snarare på att kunna plocka bort ett, eller hur!


I dag blir det Gävle igen, Orely på Maria Gretzer clinic och Ryttarstugan! Nice! Och polarna Carlsson från Bollnäs ska med!


Nu börjar ju skolan igen och man är "av" med Josi...........hon har varit en "hit" det här lovet! Ridit 1-2 hästar varje dag, även i värsta kylan, mockat alla dar(nåt undantag) och framför allt ridit den fasansfulla Räkan! Som jag nu är ensam med och som måste motioneras. Alla dagar. Annars blir den ännu vildare. Den stod i förgår, tänkte att den behövde vila lite, den har ju börjar trappa upp träningen.........but it was a bad idea. Igår red jag bakom Josi på den välsignat trygga Bubbel..........och jag såg på nära håll vad Räkan kan göra med sin ryttare! Har ju upplevt det själv också, en gång räckte.........kommer att bli några turer in till SORF, jag tänker inte rida ut ensam på den. Och nu när skolan börjar får ju jag rida en del igen........


Väntar in min första foderleverans från Svenska Foder den här veckan.........det ska bli kul.

Ovido - Quiz & Flashcards