Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Lotta Odström - 2 januari 2010 19:56

Luc skottar snö och jag skottar hästbajs.........fast han har traktor...........men så är det ju mer snö än hästskit. Hinner inte med den "häringa bloggen" alls just nu. Men sällan har jag haft så kul ändå, fast kroppen värker och jag somnar så fort jag är stilla i mer än 10 minuter..........igår i Josis säng i vilken jag försökte se en film utan att lyckas....


 Roligaste julafton(hoppas få bilder från kusinerna att lägga ut här) och fantastisk nyårsafton med jättegod mat(Luc) och jättemysigt sällskap(familjen). Josi och jag har ridit massor i snön, det har varit så kul. Och ny fryser vi inte ens om det inte är över -18 grader! Räkan har hispat runt, men verkar trivas, Josi älskar sin Räka lika mycket som de andra djuren.........och hon sitter kvar!!!! Senast idag såg jag i ena ögonvrån hur det fladdrade till av reflexer(Josis gula jacka) och Räkan försvann ut mot vänster, trodde Josi skulle fortsätta färden mot vänster ensam!! Bubbel ville också busa och kastade med halsen och bytte lite galopp. -Kolla vad jag är vild va!!


Tinus är så vild i sin box att kopisarna i stallet inte vågar gå in till henne längre.....Queen bitch of the univers!!


På nätterna, när jag ska sova men inte kan, kliver jag upp och tittar ut genom fönstren på allt det vita. Nu har det varit fullmåne och det är ljust fast det är mörkt. Månen gör så att det blir skuggor mitt i natten, det är magiskt!!


Klockan är nu 20.21, lördagkväll, jag har just varit och handlat på E-center(vilket jag var nästan ensam om) och ska packa upp mat nu(innan jag somnar här vid datan)


ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Ovido - Quiz & Flashcards