Alla inlägg den 28 september 2009

Av Lotta Odström - 28 september 2009 21:56

Hela helgen har det kliat som satan på några konstiga insektsbett som jag fick hos Idehällarna i fredags, dessutom har jag blivit utsatt för följande: På lördagen kom Blondinen nerseglandes förvånansvärt tidigt -Är du sjuk undrade jag(tonåringar brukar stiga upp vid 12)- Nehä men kan du skjutsa mig till  My much to old boyfriend ? -Varför då undrade jag, ni skulle ju åka till Mora idag, då åker man förbi på vägen här utanför...DÅ KAN HAN VÄL FÖR FAEN HÄMTA UPP DIG I DEN FULA VOLVON SOM LÅTER SOM ETT BANDTRAKTOR???!!?? (morgonpigg är nog det sista jag är)- Ähh ja men vi tänkte äta frukost ihop hemma hos honom först! Jag satte filmjölken i vrångstrupen, men skam den som ger sig, man har ju även en far. Som tur var satt denne på sin nya veranda och drack kaffe och hade inte det minsta lust att skjutsa barn. Äta frukost ihop..........som en annan tant o farbror! När man är 17 år!


Lördagen avslutades sedan med ett klassiskt lördagsgräl i vilket jag tyckte att Josi skulle komma hem och äta med sin familj och Josi tänkte leka hus (tant o farbror igen) och äta borta. Jag vann! Mhwohhaha! Men det var mycket tröttsamt, somnade i soffan, vaknade 02.30 av att Luc försökte skrämma livet av mig, han hade sett Amity Vill på tv(horrorfilm) och var helt klart inspirerad. Upp i sängen där jag låg klarvaken och funderade bla på varför jag snart har 4 hästar fast bara 3 boxplatser och bara har råd med 2, med jämna mellanrum puttade jag lite på Luc och  sa-Du snarkar, mina bett kliade, låg vaken i timmar, kändes som jag sovit 5 minuter när klockan ringde. Gjorde jag något kul på lördagen? Hmm... jo jag red på Orley en sväng.


På söndagen var alla i fall sams fast jag retades lite med Josi och undrade hur det såg ut i Ljusne, om det hängde tavlor med enhörningar på, som stegrar sig vid ett vattenfall i solnedgången och om det står kaktusar i fönstren och så där, typ ena väggen upptas av jätteplatt TVn Hugo, svart skinnsoffa med rosa kuddar, glas och chrom och annat skit kanske?


Vi åkte med Orley till hans alternativ kille, en travnisse i Sandarne(det ligger nästan i Ljusne). Han kände på Orleys ben och sedan fick Orley bla ställa sig i ett litet bås och bli masserad, rätt så hårdhänt tyckte jag, och sedan dragen i svansen. Orley var inte helt nöjd kan jag säga......fick bla med mig 2 burkar med inlagda valörtsblad! Och jag som har så svårt för allt för alternativa grejs, men ok dessa ska ligga mot gaffelbandsfästet i ett bandage, mina stallkamrater skrattade rått när jag försökte få allt att sitta kvar, det var dessutom kladigt. Stackars Alex som får dras med detta! Men travkillen hade mycket vettigt att säga, det är säkert. Fast det hjälpte väl till att han sa precis vad man ville höra, nämligen att Orley fick börja träna och ska kunna gå i Falun v.41 Dit ska även Bubbel för att starta sin första 120, det blir Alex som får sköta det,


När vi kom hem från Sandarne hade 7 pallar spån levererats, det var bara att bära in dessa.........om ni blir utan spån i vinter, vänd er med förtroende till Lotta O, er lokala spånleverantör! Hade tänk hänga på Frunckarna till Högbo för att kolla P Westergren träning, Johanna skulle rida, men det blev ju inget av. Vi åt i alla fall jättegod mat, försökte titta på en vad jag trodde svensk film, men det var jättkonstigt för talet stämde inte, det verkade dubbat liksom..........så jag somnade förstås för att det var så tråkigt.


Idag, måndag har jag jagat följande personer på telefon, det gamla vanliga.......veterinär(hästen som ska besiktigas i Gävle), en till veternär (som ska se på Tinas fördärvade djävla hov), en hovslagare (Tinus tappat sko Now I am not joking), samt LÅ Magnusson (då jag snart har slut på hö + en skrämmande stor gödselstack som jag ramlar på, LÅ tar hand om bägge). LÅ kommer imorgon med ett lass hö, när jag är ensam hemma suck suck....


Sova nu zzzzzzzzzzzzzzzzzzz och drömma om en dag när jag hinner sova middag..........

Av Lotta Odström - 28 september 2009 14:19

Ingen tid att sitta här och hänga framför datan inte..........vi hörs ikväll om helgens vedermödor,tonårsmonster, sömnlöshet, halta hästar, mystiska alternativkurer, män som snarkar,flugor som är vakna på natten, missade TV program, 7 pallar spån som burits in, tappad sko, för gamla pojkvänner som aldrig tröttnar fast en annan leker morsan from Hell..................har jag glömt nåt?

Ovido - Quiz & Flashcards