Alla inlägg den 13 september 2009

Av Lotta Odström - 13 september 2009 18:53

   Så här såg det ut när vi hade stallkompisarna på besök, det blev lite kyligt så alla fick slå in sig i filtar...........vi hade jättetrevligt!

Av Lotta Odström - 13 september 2009 08:51

Ja, jag kanske borde sluta tala i tungor och reda ut begreppen lite.......(tack för tipset Sara). Vår Bubbel är i princip såld/bytt till Stockholm. I stället har vi så gott som köpt en ngt äldre hopphäst från samma stall. Den som vi skulle köpa gick dock inte igenom besiktningen och därför tog vi med oss Bubbel hem. Vår nya ska de givetvis först kolla upp, vi måste ju veta att den är frisk(visade 1/2 grad på longeringen, men inget på böjprov).


Att jag inte skrivit så mycket om allt det här beror väl mest på att det har varit ett så tungt beslut att fatta......att skiljas från Bubbel. Och om Tinus hållt sig frisk och kunnat tävla 120 hade det inte varit aktuellt. Men nu när vi bara har en häst funkar det inte, vi behöver en äldre som kan ge Josi lite rutin och "ta henne med", som ju Tinus har gjort när hon är frisk. Vi ville ju ha en yngre, lite vid sidan om, men istället har hon fått bli alldeles för "viktig". Men visst är det tråkigt, fasst ändå, hon har blivit så himla snygg och trevlig att rida, det känns som "rätt tillfälle" och vi får ju en annan från samma stall som Bubbel ska till, det är trevliga människor. Resten får jag nog återkomma med när allt är klart.


Josi har inte ens sätt sin nya häst utan det var ju jag och Alex som åkte ner och valde den.


Vår träningskompis Tove Sjödin vann DM för andra året i rad!!! Grattis Tove!


Jag har lyckats sova i natt fasst jag hade ont precis överallt och mitt finger är blått och stenhårt. Ridturerna på Patienten slutar nu, jag kan inte riskera att bryta något. Josi vill försöka, men får inte för mig. Så himla synd, vi gillar ju honom, trevlig uppsyn och modell. Och det känndes ju som vi hade nåt på gång, hade ju fått ut både hals och steg och han jobbade avspänt på bommarna. Han kanske vill dra en liten vagn eller så, funderade vi i går.


Om ni kollar på www.orna.se så har Marie lagt ut en hel del bilder. Tack Marie, vi ses till veckan och fixar annonsen.

Ovido - Quiz & Flashcards