Alla inlägg den 8 september 2009

Av Lotta Odström - 8 september 2009 08:15

Ja det är väl dags att uppdatera lite.........Han som heter Patienten "råkade" tappa mig sist jag red, så nu är jag patient själv, minst sagt mörbultad. Han är ju väldigt knepig att sitta upp på och den här gången kastade han sig iväg så fort jag hamnat i sadeln, mot staketet. Det kändes som han tänkte hoppa ut vilket fick mig att sluta försöka hålla mig kvar(vi har väldigt höga staket och jag var inte direkt i balans samt hade endast en stigbygel). Du milde!! Sedan tog det minst 40 min innan jag kunde kliva upp igen och jag erkänner utan krusiduller....jag är livrädd för honom!!! Men vi travade runt på en stor volt, vilket är ungefär vad vi klarar av i dagsläget. Han är MYCKET misstänksam, det får inte dunsa det minsta, han tycker det är äckligt när jag svänger och när jag byter sittben. Trots att han är så vrickad har han fått ett fan! Min kompis Marie W föll pladask.


Sedan har vi ju stallets verkliga patient Tina, som fortfarande inte är bra efter skoningen. Veterinär har nu varit ute och säger att antingen blir det en hovböld eller inte. Tack för faen! Men det är ju inte hans fel. Men jag vill ha min Tina frisk!! Hage en vecka, sedan skritta........om det funkar så har hon i alla fall inte tappat så mycket kondis och styrka......hon som var så fin igen.


Bubbelungen vill gärna vara patient och bli ompysslad och få mycket mat och bli transporterad(det bästa med att resa är givetvis maten ombord). Men hon är kärnfrisk!


Luc och Josi har återvänt från Belgien, där de tillbringat några dagar. Gissa om Josi hade kul, åldersgräns på puben och restauranger 16 år!!!! Luc hade en tuff förmiddag efter att ha varit ute och partat med våra kompisar, hade varit kul att vara med, men 12345 x gnägg därute i stallet gör att man vet sin plats......... Föresten hade jag eget röj med mina kompisar Carina, Maria och Rosie!! Mer om det senare samt bild!!


Med från Belgien 2 roligheter, en förträfflig liten farmor att ha i huset i 2 veckor samt en så gott som sprillans Butet!! En 08, knappt använd och mörkbrun, jättejättefin. Hoppas den passar, annars blir den såld vilket inte bör vara så svårt..........hmmm ska försöka hitta en till, vår kompis Stefan kommer ju i hit senare i höst.


Och nu det allra hetaste nya.......Alexandra och jag var till Stockholm i lördags och tittade på en häst. Och slog till!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Jag tror jag dör!!!!!!!!!!!!!! Men jag är ju en sucker för fina hästar(alltså det fina med den är ju hur den hoppar i övrigt är mina andra mkt snyggare).........fast inom kort en djävligt pank sådan. Men nu håller vi tummarna för att den fixar sin besiktning. I natt drömde jag att jag tävlade........måste gå till doktorn, kanske fick en hjärnskakning när jag dundarade av!

Ovido - Quiz & Flashcards