Alla inlägg den 1 september 2009

Av Lotta Odström - 1 september 2009 20:01

Igår kom hovslagaren, en ny dvs en som inte skott Tina förr, den förra orkar jag inte fortsätta med, jättetrevlig men har aldrig haft så många tappskor, och silikonsulorna har trillat ur till höger o vänster.........satte på annan sorts sula, halt efter en klass i Högbo, vad det nu berodde på, kom inte till start i Söderhamn, var då ohalt men utan sko. Ja  hursomhelst, när hon var skodd skulle jag rida, äntligen, Tina är ju den jag allra helst sitter upp på, Orley i all ära, men han är ju knasig och dessutom mer Alex häst just nu än min. Men Tina var riktigt halt...........ringde hovisen, tyckte vi skulle avakta.....hmmm det är inte mitt bästa när det gäller djuren precis...ringde min farbror veterinär i Gävle, skulle återkomma idag, han kanske skulle åka till Lettland. Ringde idag på morgonen, fick komma, blev lite svettigt och hastigt, då jag tog med Orely också, han skulle ju annars åkt dit på onsdag. Lastade djuren, stack.


Tina var inte halt efter att vi bedövat bort hov..veterinären ganska säker på att det berodde på skoningen, som han i sig inte hade så mycket att anmärka på, tyckte en söm satt högt, sade att hon var väldigt svår att sko bra pga benställningen. Ja men kul, jag har ju under ett år haft världens bästa hovslagare, tyvär även världens svåraste att få tag på vilket till slut fick mig att byta DET SKULLE JAG ALDRIG HA GJORT!!!!!!!!!!!


Dagens höjpunkt var Josi som red jättebra på en avspänd och fin Bubbel, tänk var duktig hon har blivit..sänder en tanke till 3 fantastiska hästtjejer i Gävleborgslän som har stor del i det hela, Cia, Alex och Gabi.


Dagens för att inte säga årets hittills läskigaste var att sitta upp på "El Patiento" som har flytat in igen, en liten rackare med någon form av sadeltvång. Satan i gatan!!!!!!!!! Det blir spännande det här!

Ovido - Quiz & Flashcards