Alla inlägg den 17 september 2009

Av Lotta Odström - 17 september 2009 18:52

   Det finns forfarande smultron men de här plockade vi i somras.

AA

Av Lotta Odström - 17 september 2009 18:35

Idag ringde AA(Anonyma Allan, fniss) och tyckte jag skulle komma och titta på en häst.-Den är för dyr svarade jag(vet vilken). Mja kanske det gick att fixa lite med priset plötslig((?) hmmmmmmmmmmmm....


Vå nya har de hittat en liten grej på armbågen, åtgärdad, skritta en vecka, koll nästa fredag........och nej jag är inte korkad som ändå vill ha den hästen, har själv talat med veterinären från Mälarkliniken, bara att vänta och se hur den svarar på behandlingen, behöver inte betyda ett skit, i övrigt ursund häst(är ju nu faktiskt böjd,rejält, av 2 olika veterinärer, klockren där!)


Ridit både Tinus och Bubbel, Tinus rätt så vild och stollig, hon får ju inte springa, Bubbel trimmad, jättefina byten, men kanske lite häng i handen, inte så konstigt, hon har ju gått lite på halvfart och bara med Josi. Den sistnämde tillfrisknad så pass att hon lagat kladdkaka. Mums.


Tänkte nu berätta något men har glömt vad det var, det är väl åldern.......

Av Lotta Odström - 17 september 2009 08:51

Jag kom på en grej, idag när jag ledde ut gruppen hovdjur var det frost i gräset på vissa platser. Price the lord! Nu är det snart dags att frysa häcken av sig, ha bortdomnade fingrar och tår, knöla med tusen hästtäcken, halka och göra illa sig, pulsa genom snö, ramla med skottkärran som det tar 1/2 timme att dra bort till gödselstacken genom nysnön, ramla av hästar som blir helvilda när snö rasar från taken, skritta i 2 månader för att det är för hårt i backen(kan ju passa Tinus), bli trampad på av hovdjur med broddar.............Sing Hallelulja!

Av Lotta Odström - 17 september 2009 08:14

Ombesiktning i dag av vår nya, den skoddes om igår........nu är det bara att vänta och se vad som händer. Går den igenom åker jag ner idag och tar hem den. Blir den "kuggad" idag får vi väl leta en annan. Och då blir det väl Skåne "suckar", så långt borta.......Men hästar av den kalibern vi letar i rätt ålder samt rätt STORLEK växer inte på träd. För att inte tala om priset.....


Någon undrade varför den nya skulle besiktigas igen så snabbt. Jag menar att om det var något ytterst tillfälligt så ska den ju vara frisk idag. Och annars är den ju inte det(frisk).  Om vi väntar 2 veckor och i fall det är början till någon skada så kan det ju ha släckts ner av lite vila och sedan komma tillbaka när vi börjar träna.


Josi skickade jag tillbaka till sängen i morse, host, host host host, jag ska gå till skolan. -Skulle inte tro det! Hon spelade badminton igår med " the fruit man" så vi åkte aldrig till Bollnäs för att titta på kompisarnas träning. Jag åkte däremot bort en sväng till Ringnäs för att lämna foder(linfrö) till en av Jessicas elever, lite otäckt var det för den flickan hade precis ramlat av sin ponny ute på parkeringen och kunde inte röra sig. Huga! Jag kollade dock av med mamman senare och det verkade ha gått bättre än vad det såg ut just då när jag kom.


Red en lite längre skritttur på Tinus, som har blivit för rund igen, och det var väl trevligt att i alla fall komma ut en liten stund på favvohästen. Fick Luc till att springa med henne på vägen, är inte ren, ringde till Nicke som inte svarade.........Den högra hoven ser jättekonstig ut, eller dvs hur det ser ut ovanför hoven på insidan. Och hon är fortfarande varm. Swensson kommer ju till Söderhamn igen på måndag, blir väl återbesök.


Martina och Rebecka kom igår med Nisse, är alltid kul att träfa dem, de räknas in under kategorin vettiga hästkamrater.


Igår fick jag by the way för mig att jag inte alls skulle sälja Bubbel till dem i Stockholm men visst köpa en till häst. Slå mig! Innan jag sitter här med alldeles för många hästar, jag kanske slutar som en så kallad hästsamlare, boendes i en husvagn som står uppställd i en hage där mina hovdjur trängs i en så kallad lösdrift. Lortig och med stripigt hår, den enda som kommer på besök i bland är Maria Frunck och då tjattrar jag som en pappegoja om när Orley vann priser förr i tiden och om alla som lurat på mig en massa hästar. Och om hur mycket pengar jag hade kunnat tjäna om jag inte varit så snäll och godhjärtad. Lysande framtidsutsikter.


Nu ska jag gå ut och mocka och försöka att inte fundera på om jag måste till Stockholm idag och om Tinus någonsin kommer att få ordning på hovarna................



Ovido - Quiz & Flashcards