Alla inlägg den 21 september 2009

Av Lotta Odström - 21 september 2009 18:33

Ridit Bubbel, fick gräla lite på henne men sedan var hon fin, tyckte att galoppen var riktigt bra, jämna, runda språng, bärig! Orkade lite mer ligga kvar på korta. Nice! Red sedan en skritt tur bort till Ringnäs med Tinus, träffade på JM och passade på att jämra mig över livets orättvisor i form av skadade hästar m.m Jessika skulle till Turkiet på "all inclusíve" och sedan till ponnySM och bo på något flott hotell. Undrar vad jag ska göra?


Efter mina ridturer idag hade jag så ont i mitt "patienten ben"" att jag fick dra det bakom mig.


Tinus, den lilla fransyskan från sydeuropa håller för fullt på att odla vinterpäls.......men det är väl lika bra att vänta med att klippa, hon får ju ändå inte göra nåt. Den något robustare Bubbel aus Germany har inte fått ngn vinterpäls alls.


Inte har jag skrattat mycket den sista tiden, men igår när jag red kom det ut en hund, tror det var en Beagle, ur ett snår i skogen, den var väldigt mycket i sin egen värld och blängde knappt ens på Tinus. Det som var roligt var en apparat som satt fast på den med två antenner på, vilket gav den ett lätt utomjordiskt utseende!  Den höll väl på att spåra något annat djur än hästar. Annars finns det ju några som gärna skulle ha skottpengar på ryttare, igår ringde någon till mig och talade om att de blivit rejält utskällda för att de skrittat på en byväg(vår). Så trevliga folk är då! Så himla tråkigt.


Nyss var Helena här och lämnade ridsport så nu ska jag kolla annonserna. Tänker elda i kakelugnen, känns jättekallt.

Av Lotta Odström - 21 september 2009 09:22

Har precis vinkat av veterinären, Tinus bättre men fortfarnade lite framhalt lågt(hoven). 3 veckor sedan hon skoddes och veterinären är ganska säker på att något GICK GANSKA SÅ ÅT DJÄVLA HELVETER DÅ!!!!!! Ge mig styrka, jag pallar inte. Visst, hon är bättre men inte bra.........till Hudik på onsdag, så jädrans kul då, just vad jag gick och längtade efter. Tänk om Nicke hade ids svara i telefonen och skott hästen, då hade jag förmodligen sluppit den här skiten.


Och kan det bli fredag så jag vet om vårt sto i Stockholm har svarat på behandlingen? Kan det kanske bli ett nytt år med friska hästar?


Luc gjorde ett tappert försök att klämma ihop gödselstacken igår men lyckades inte......måste försöka få tag på L-Å

idag. Det är väl bara att börja ringa..........



Ovido - Quiz & Flashcards