Direktlänk till inlägg 30 september 2009

jag hade inga hål!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Lotta Odström - 30 september 2009 10:51

Uäääähh! Tandläkarbesöket avklarat, det var 2 år sedan jag var dit och jag behövde inte komma tillbaka!! Jag blev mycket lättad! Alla ni som hängt med mig vet ju vad jag stoppar i mig..........skapliga mängder godis.


Igår trimmade jag lite på Bubbel, som fått en kort vila, hon var duktig, snabbt undan för skänkeln, bytte i serpentiner(bara 3 men ändå). Mest för att roa mig lite hoppade jag sedan en av Josis övningar fast jag red in från andra hållet och hoppade bara studsen (så slapp jag det fasansfulla räcket på 120 som Josi hade hoppat ut på). Det var KUL! Jag borde hoppa mer! Josi hade 2 språng till räcket, så det var enkelt att se det på 3 när jag kom ur sväng från andra hållet. Det var ganska tajta svängar.......duktig Bubbel som för tillfället är en mycket DYR häst!


Den andra besiktigas imorgon........blir det inget där har jag en del hästar i Skåne jag vill se på, de har alla gått 140 och verkar bra och rätt ålder...........men kul att åka till Skåne, så långt!!! Och helst vill vi ju ha Alex med också, eftersom hon är inblandad både när det gäller Josis träning och tävlandet av de djur jag samlar på mig.......


Leif Hall träningen är smockfull, folk står på reservkö! Det har jag aldrig varit med om, ofta har jag fått ringa runt och vara på folk för att få ihop grupper när jag ordnat träningar. Men då endast en ponny från Söderhamn anmält så blir det ingen ponnygrupp den här gången.


Att hoppa studs fick mig att minnas Ragan, den hemske från Amerika. Han hade allltid en studs stående och så fort man reda lite orytmiskt fick man gå tillbaka och hoppa studsen, för att hitta känslan igen. Han hade dock längre avstånd i studsen än vad jag var van vid, mest för att studsen inte användes för att få hästarna att ta vikt på bakbenen och sätta sig(vilket vi ofa gör i Sverige) utan endast för att ryttaren skulle lära sig hålla samma rytm framåt.........se där ett litet träningstips från en som under 2004 eller kanske det var 2005 var den amerikanska ryttare som låg på andra plats när det gällde inridna dollars!


En del av mina kamrater oroar sig för min mentala status och jag har fått tips om vilohem och tokdoktorer, dvs doktor som botar tokar och inte en tokig doktor. Jag har indian-frillan kvar! Men kanske den ryker på fredag då jag ska vara hos kompisar och hänga med vår vän Majoren som är på besök, hon bor ju i London med sin Arrehäst och jobbar som advokat. Och hon kallas inte Majoren efter sitt namn Marie-Louise! Giv akt!!


 
 
Ingen bild

Ann

30 september 2009 16:20

Hälsa M-L från oss.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Odström - 7 mars 2012 08:22

 I bland känner jag att det vore lika bra att köpa en till häst så slipper jag lägga en massa energi på att kolla annonser och filmer både i Belgien och Sverige.........men vad ska jag med en till?? I måndags red jag bägge hästarna och var tvärslut p...

Av Lotta Odström - 22 februari 2012 08:24

Då var det kört!! Eller det går inte att köra alls...inte på 6:an i alla fall. Hela vintern har jag ryckt vilt i växelspaken, vevat runt och ibland lyckars få in den sjätte växeln på hästbussen.....jag har även dubbeltrampat för att få i den tredje.....

Av Lotta Odström - 2 februari 2012 08:52

Varmt välkomna till träningshelg med Peter Eriksson i Bollnäs Ridsällskaps stora ridhus. Grupp indelning lördag 11 Feb: 14.45-16.00 Erika J, Cilla T(Dino), Emma R, Felicia L, Emmelie S 16.00-17.15 Mattias H, Erika P, Camilla L, Caroline S, Madd...

Av Lotta Odström - 1 februari 2012 08:43

Under helgen har vi varit på träning i Högbo med Räkan, Helena Persson hade kurs för Gävleborgs utvecklingsteam i vilket Josi ingår. Det har varit väldigt roligt och bra med banhoppningsträning nu när säsongen snart drar igång. Räkan hoppade en 130 r...

Av Lotta Odström - 7 december 2011 12:41

Vinter, idag  den 7 December snöar det för första gången i år. Kan man hoppas på en mera måttlig vinter i år, med lagoma snömängder och temperaturer som det går att vistas i......   Det har varit stenhårt i backen några dagar och det enda som fun...

Ovido - Quiz & Flashcards