Direktlänk till inlägg 25 september 2009

stavfel m.m

Av Lotta Odström - 25 september 2009 08:44

Min mamma har via Josi skickat hit en svensk ordbok, ni vet en sån där lila med gul text som man hade i skolan. Detta då hon inte står ut med de stavfel jag gör i min blogg. Jag kan hålla med, det är irriterande tycker jag med, att läsa texter med stavfel. Men mamma, nu ska jag lära dig något nytt! När du har läst ett inlägg på min blogg och hittat ett stavfel, då kan du nämna det i en sk "kommentar". Då kan jag i efterhand gå in och redigera inlägget och då rätta till stavfel och liknanade. Du gör så här, det är enkelt..........ovanför varje inlägg står det "kommentera", du klickar på länken och får upp en ruta där du fyller i en text, skickar kommentaren och jag får upp den nästa gång jag "bloggar". Jag går då in och rättar felen så slipper andra också att läsa stavfelen. Jag vill nu att du går in och lämnar en kommenter så att jag vet att du lärt dig hur man gör! March pannkaka!


Gårdagens duktigaste här omkring var utan tvekan min elev Martina som med is i magen hanterade en rätt så taggad Nisse och som förbättrade sig för varje gång de red igenom linjen( 3 in/ut 2 språng räcke). Starkt gjort!


Själv trimmade jag lite på Idas ponny, det var kul, han har en trevlig galopp. Han bantar fortfarande, snart dags att köpa ny sadelgjord. Väntar på bilder från Ida så att jag kan visa upp honom. Kom igen, Ida! Ponnyn var dock ganska misstänksam när jag hämtade honom i hagen och drog benen efter sig. Stog sedan och stirrade på mig i stallgången, provade lite att vifta med ett framben men kom av sig.......han kände stundens allvar!


Tinus står på bakbenen i sin box vid fodringstillfällena, hon får inte äta kraftfoder men då är det ju tur att man har lusern, för det får man ju i krubban...........hon är uttråkad och rund om magen samt långhårig. Det är för övrigt jag också(långhårig).........jag har typ "Vargtass" frilla, ni vet han indianen i TV serien om Macchaans eller "How the west was once". Kostig smak hade man som liten.....tyckte Vargtass var minst sagt hot! Fast det hade man ändå inte haft mycket för, för Vargtass var homo in the real life!


Ska till tandläkaren nästa vecka, just ja jag som skulle dra med tandtråd varje dag, ha en liten borste mellan vissa tänder, skölja med fluor, sova med Fludent under läppen .............tandtråd använder jag lite då och då men resten.........och sedan så tror jag inte att jag var alls förra året..........Hjälp!!!!!!


Ska åka och hämta hem Orely en sväng, han ska prova en lokal "healer" i Sandarne. Sedan tror jag att jag åker till Frunck och försöker få till en budget klippning...........på tal om budget, någon som kollade Lyxfällan igår, det var det värsta hitills..............de hade skulder på nästan en mille, fick in 15 000 i månaden, gjorde av med nästan 60 000 varje månad............och enda gången det blev någon reaktion what so ever var när de fick byta till en mindre bil...........och då i form av tårar för att den nya bilen inte var lika fin!!! Va!!!


Nu ska Tove snart rida i Umeå, ska gå in och kolla hur det går, heja Tove. Lite senare ska bla Cilla rida, heja Cilla Tangfelldt också!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Odström - 7 mars 2012 08:22

 I bland känner jag att det vore lika bra att köpa en till häst så slipper jag lägga en massa energi på att kolla annonser och filmer både i Belgien och Sverige.........men vad ska jag med en till?? I måndags red jag bägge hästarna och var tvärslut p...

Av Lotta Odström - 22 februari 2012 08:24

Då var det kört!! Eller det går inte att köra alls...inte på 6:an i alla fall. Hela vintern har jag ryckt vilt i växelspaken, vevat runt och ibland lyckars få in den sjätte växeln på hästbussen.....jag har även dubbeltrampat för att få i den tredje.....

Av Lotta Odström - 2 februari 2012 08:52

Varmt välkomna till träningshelg med Peter Eriksson i Bollnäs Ridsällskaps stora ridhus. Grupp indelning lördag 11 Feb: 14.45-16.00 Erika J, Cilla T(Dino), Emma R, Felicia L, Emmelie S 16.00-17.15 Mattias H, Erika P, Camilla L, Caroline S, Madd...

Av Lotta Odström - 1 februari 2012 08:43

Under helgen har vi varit på träning i Högbo med Räkan, Helena Persson hade kurs för Gävleborgs utvecklingsteam i vilket Josi ingår. Det har varit väldigt roligt och bra med banhoppningsträning nu när säsongen snart drar igång. Räkan hoppade en 130 r...

Av Lotta Odström - 7 december 2011 12:41

Vinter, idag  den 7 December snöar det för första gången i år. Kan man hoppas på en mera måttlig vinter i år, med lagoma snömängder och temperaturer som det går att vistas i......   Det har varit stenhårt i backen några dagar och det enda som fun...

Ovido - Quiz & Flashcards