Direktlänk till inlägg 16 mars 2010

Vardags drama på gödselstacken

Av Lotta Odström - 16 mars 2010 22:37

Idag när jag tömde dagens första kärra upptäckte jag rumpan på en mus. Jag utgick från att den var död, för i vilket annat tillstånd väljer man att ligga med huvudet "faced down" i en dynghög?! Eftersom jag nästan tuppade av vid synen av den och med tanke på att det var dagens första kärra(måste tömma 3 till) bestämde jag mig för att tömma kärran på den så att den inte skulle synas. Men då blev det liv i fanstyget!! Den hoppade upp och försökte komma undan men slant och ramlade och visade hela magen. Vid det här laget hade jag så gott som kräkts upp min filmjölk och det ska jag säga att musen mådde inte heller så bra, kanske hade den ätit gift eller knaprat lite på de svampar som växer(redan) på gödselstacken. Enligt Lucs svampbok ska dessa kunna framkalla hallucinationer, ingen av oss har vågat prova..........fast det var nära när jag fick elräkningen...........


Jag hämtade katten men det lömska djuret var inte alls intresserad, troligen en hämnd för att jag inte lät den gå på kattlådan när det var -30 grader utan kastade ut den i snön...........


Varje kväll går katten rakt över mig för att komma till Luc, där lägger den sig och åmar lite. Mycket demostrativt!


Jaja tillbaka till musen, när jag kommit till kärra nummer tre var musen så dålig  av gift/svamp/what ever att det gick att tömma skiten i skallen på den.


                   JAG HATAR MÖSS



Jennie kom och red med mig idag, vi kunde bara skritta för nu är allt stenhårt men det var mysigt med sällskap. Jag körde in Räkan till ridhuset, igår var jag där med Bubbel.........tycker båda hästarna var bra.


En ny kund från Enånger dök upp idag, trevlig typ med travhästar.


Våra grannar här har mycket olika traktorer och maskiner och hjullastare. Anders har till och med en grävskopa. Somliga maskiner låter när de backar så man inte ska hamna bakom och kola vippa! Så bra! Dessa maskiner körs ibland också mitt i natten! Så obra! Men jag antar att man kan vakna av värre saker än en traktor eller vad det nu är som vrålar "PIIIIIIIIIIIIIP!! Jag tänker då närmast på möss och sånt förstås..........Fast man undrar om det verkligen är någon ute och går på natten som skulle riskera att hamna bakom? Kanske en o annan självmordskandidat?


Möss, mord och elände jag kom nyss på att jag : A. Glömt att hänga tvätten uppe. B. Glömt att hänga tvätten nere(hästarnas grejor tvättar jag som bekant i källaren, en och annan groda har också blivit mycket ren) C. Glömt att köra ner soptunnan som de hämtar klockan sex i morgon(klockan är nu 23.15).......jag dör hellre än gör ett endaste dugg till idag.


 
 
Ingen bild

Ann

17 mars 2010 17:12

Jag tycker fortfarande att du ska byta ut katten. ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Odström - 7 mars 2012 08:22

 I bland känner jag att det vore lika bra att köpa en till häst så slipper jag lägga en massa energi på att kolla annonser och filmer både i Belgien och Sverige.........men vad ska jag med en till?? I måndags red jag bägge hästarna och var tvärslut p...

Av Lotta Odström - 22 februari 2012 08:24

Då var det kört!! Eller det går inte att köra alls...inte på 6:an i alla fall. Hela vintern har jag ryckt vilt i växelspaken, vevat runt och ibland lyckars få in den sjätte växeln på hästbussen.....jag har även dubbeltrampat för att få i den tredje.....

Av Lotta Odström - 2 februari 2012 08:52

Varmt välkomna till träningshelg med Peter Eriksson i Bollnäs Ridsällskaps stora ridhus. Grupp indelning lördag 11 Feb: 14.45-16.00 Erika J, Cilla T(Dino), Emma R, Felicia L, Emmelie S 16.00-17.15 Mattias H, Erika P, Camilla L, Caroline S, Madd...

Av Lotta Odström - 1 februari 2012 08:43

Under helgen har vi varit på träning i Högbo med Räkan, Helena Persson hade kurs för Gävleborgs utvecklingsteam i vilket Josi ingår. Det har varit väldigt roligt och bra med banhoppningsträning nu när säsongen snart drar igång. Räkan hoppade en 130 r...

Av Lotta Odström - 7 december 2011 12:41

Vinter, idag  den 7 December snöar det för första gången i år. Kan man hoppas på en mera måttlig vinter i år, med lagoma snömängder och temperaturer som det går att vistas i......   Det har varit stenhårt i backen några dagar och det enda som fun...

Ovido - Quiz & Flashcards