Alla inlägg den 7 mars 2010

Av Lotta Odström - 7 mars 2010 21:22

Jag orkar faktiskt inte skriva så mycket.......men Sundsvall lördag med Tinus slutade med en placering, 6:a i 110 och ett ner i 120. Tinus hoppade dock lite mindre "fräsigt" än sist i Strömsholm. Irma K o Matthias H var bägge placerade i 120, duktiga dem. De var många från Söderhamn där men ids inte rabbla allas resultat, tyckte de flesta red trevligt.


Avesta idag med Bubbel, felfri på hinder i 110 men Josu red över starten 2 ggr och fick därmed 4 fel ändå, hon var arg som ett bi men får skylla sig själv...........när man går banan ska man ha koll på startlinjen. Det var ingen jättebra runda, hon jagade runt lite och hängde på halsen som en indian(hmmmmmmvargtass dotter?).


Vi ryckte sedan upp oss betydligt alla vi inblandade och Josi debuterade med Bubbel i 120 med ett lite fel som berodde på lite slarvig väg/Bubbel visste inte vilket hinder hon skulle hoppa. Det var en jättebra runda som borde varit felfri, fin höjd och vettigt ridet.


Orley var 6:a i 120, men Alex red inte direkt på tid. Sedan var det 130 direkt på tid, det gick undan men till sista hindret vände Orely nästan innaför ett hinder som man faktiskt behövde springa runt...........han kände att Alex skulle till vänster och var typ snabbare än sin egen skugga.........Alex fick ändra kurs lite och det sista hindret föll.........AAAAAAAAAAGHHHHHHHHHHHAAAAAA!!!!!!!!!
!! Jag har inte kollat resultaten än men tror att de hade hamnat långt fram typ 1:a, 2:a. Så djävla typiskt! 


Nåt som var stenkul var att han var så avspänd inne på banan...........han brukar ju alltid vara "spänd".....jag tror inte att jag sett honom sån inomhus hitills. Men jag är ju inte alltid med heller. Ser lovande ut! 150 i år?!?


Åkte kl 8.00 och klev in hemma 20.00........ljudbok och Red Bull räddade livet på mig. Under natten mellan lördag och söndag fick jag kliva upp 2.00 för att hämta tonåringen som skulle ta en buss som inte kom. Man vill inte ha sina tonårstjejer ute själva i Söderhamn på natten(och ingen annan heller för den delen).


Jag kan misstänka att den lite sämre första rundan idag berodde på "to much party" och att min reaktion berodde på "to less sleep"..........ville för en kort stund varken vara den ömma modern eller den (o)stolta hästägaren.


Jag har just inte skrivit något än om Scandivavium......här kommer en det bästa o värsta från Göteborg:


Bästa Cardentoavkomman-Glory Days

Bästa roligast att se-Roffe o Ninja

Värsta(läs bästa) uppvisningsrundan- Alex Z i speedklassen som han inte vann men lyckades nog sälja hästen!

Värsta tabben-Missa GP hoppningen!!!!

Värsta tråkiga-GP dressyren!!

Värsta stressen-Shoppingen och det faktum att man får leva på vetekli o vatten framöver(tack för tipset Ann C)

Värsta koman-Efter att ha missat hoppningen samt shoppat loss.

Bästa sällskapet- Ann C från Bollnäs.

Värsta linslusarna- Ett gäng från Ringnäs på TV(på Globen var det Leif Hall som syntes i bild, gävleborgarna håller sig framme)

Värsta bilen-En sprillans ny racerbil som tog oss ner i värsta vädret.........

Bästa på hemmaplan-Luc som tog hand om djuren.






Ovido - Quiz & Flashcards