Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Lotta Odström - 19 mars 2010 22:43

Slut på en hemsk dag........mycket kul har ju hänt annars i veckan även om det känns som jag suttit mest bakom ratten.....Nytorp onsdag, Tinus tränade och hon var bra, Bollnäs torsdag, Tinus skulle skos............torsdag kväll tränade Räkan och hon var också bra............idag tävlade Bubbel, slut på det roliga.........det var allt annat än bra. Hon hoppade kråka redan på framhoppningen, inne på banan hoppades hinder 1 och 2 samt 3, en trippelbarr i vilken Bubbel mer eller mindre landade , avståndet till 4 stämde därför inte alls och på 5 försökte Bubbel att utgå...........över på tredje försöket, hoppade kombinationen och ett räcke, vägrade sedan ut sig på det sista hindret. Josi försökte en än gång, man har ju ett försök till, men Bubbel la halsen i hindret och bommar flög. Vi repade nytt mod till nästa klass, men strök oss efter att vägrat typ 4 gånger vid framridningen på en oxer som var 80 cm hög. Josi var arg förstås och försökte dänga Bubel men hon hade tappat sitt spö, överdomaren kom springandes och RÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖT en massa rätt så otrevliga saker, Josi var typ förkrossad, jag också, hästen var tämligen oberörd........vi monterade ner hindret, hon hoppade, vi klappade på den och strök oss från klassen. Domaren förföljde oss och fortsatte ösa galla trots att vi inte sa ett pip........när hon till slut klämde i med -Man behandlar inte hästar som du gör, då svartnade det för ögonen på mig och jag kände att nu fick det faen räcka!!(känner ni Josi?) -Inte gör utan gjorde, sa jag. När hon fick tillsägelse av dig slutade hon genast, hon har inte sagt emot, hon har tagit åt sig och nu är hon nog bara ledsen. Jag uppmanades att läsa på TR och avböjde från att tala om var jag tyckte att detsamma kunde stoppas upp.............


Vi har alltså dragit på oss en första tillsägelse av en domare............hoppas det blir den sista också.


Bubbel ska få vila några dar, måste klura lite på vad det är för fel..........


Stackars häst, stackars Josi.....................fast bägge verkar ha hämtat sig.......     - Hit med maten, vrålade bägge vid hemkomsten. -Hit med vinet, viskade jag ynkligt..............jag är rätt slut, men kan inte gå och lägga mig, jag tvättar nämligen vita ridbyxor som jag måste hänga upp.....suck...... för imorgon ska vi ju till Falun, undrar vad som kommer att hända där, Tinus kanske inte klarar besiktningen eller något annat lika hemskt. Den som (över)lever får se..........



Ovido - Quiz & Flashcards