Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Lotta Odström - 3 mars 2010 22:41

Det enda jag hunnit med av det jag sa i går att jag skulle var Bubbels dressyr..........jag antar att tvätta en maskin som man inte hängt upp knappast räknas som städning........och en smörgås är väl knappt matlagning.....


Bubbel gick snällt på bussen, hon hade sin lilla blåa matlåda med sig. Väl framee i ridhuset var hon rätt pigg och rätt så stark. Hon ville INTE böja på sina bakben så vi studsade runt lite med huvudet i luften vilket igentligen är bättre än det framstupa läge vi hade i början. Vid ett tillfälle gled tygeln dock ur handen(jag hade rätt klumpiga o hala vantar).....vips så stack Bubbel iväg. Jag fick tag i tygeln men Bubbel han springa nästan ett varv i sin älskade låga myrsloks form. Jag halade och drog och fick till slut upp huvudet ungefär där man brukar ha det.........men hon jobbade jättefint sen...........jag skippade det där med att trava ut i lång och låg form.........


Tog Tinus på en skritttur, det var skuttigt som vanligt. Vi hade Doggeponny med oss och på hemvägen, en bit från balen med råddisarna var Tinus tvungen att nervositets bajsa. Dogge fick då ett ryck och ville inte gå ifån bajs högen. Han drog ner nuvudet och tog en stor tugga!! Urk!! Blev som besatt och ville typ vakta sin hög. Jag fick hjälpa Sofia att komma loss, hon fick backa bort honom! Dogge var väldigt arg. När vi kom hem ställde jag Bubbel på gången och hon bajsade som vanligt en hög. Bara för att testa om Dogge fortfarande var besatt tog jag grepen med skiten och höll fram. Men Bubbels bajs var inte lika gott. Undrar om man skulle kunna använda Dogge som mockhjälp? Släppa in honom i Tinus box? Sofia försökte få Dogge att äta snö för att "tvätta" mun.


Räkan har hopptränat i Bollnäs, hon skötte sig bra och Josi hade kul. Hon är rätt så het, hon Räkan.........Jag har köpt ett plutt litet spö åt Josi, hon har aldrig spö och kan knappt rida med ett, i Åsebo hade hon ett med in på banan, det stog rakt ut från hästen och såg ut som en periskop på sniskan. -Håll det lite mot halsen, sa jag idag. Men Josi kastade spöet efter en kort stund och menade att Räkan inte ville ha spö.


Har tittat 20 gånger minst på filmsnuttarna jag fått av träningskompisarna i Edsbyn. Kul vore ju om man fattade hur man gör för att lägga ut dem här på bloggen.


Såg föresten att min kompis "Oskar" från NORF hittat hit, jättekul. Oskar var en del av "ungdomstiden", en mycket god vän med en mamma som jag gillade skarpt! Åsa hette hon, undrar hur hon har det idag?  Vi hörs, Oskar! Jag såg föresten "Urren" på Scandinavium, men tror inte hon kände igen mig.


Alex ska åka med Orley till Umeå, jag tog bort Josis anmälan.........nu blev min mamma nöjd! Hon tror att Umeå ligger norr om Haparanda och skulle väl inte sovit en blund om vi åkt dit. Men jag har inte råd att ha 2 hästar med där och det är vettigare att åka och hoppa Josi 120 rundor på lite närmare håll. Vi kan åka dit nästa år då vi förhoppningsvis rider lite större klasser. Och har en stor hästbuss med plats för alla. Och någon som kan köra den. Och någon som kan ta hand om allt hemma när vi är borta så Luc kan följa med.Och när vi har vunnit på lotto!!!!!!!!!! Eller som de säger på engelska och som låter rätt så kul "When pigs can fly".


Godnatt! Nej faen! Tvätten måste hängas! Blä!!

Ovido - Quiz & Flashcards