Direktlänk till inlägg 15 augusti 2009

Vill inte vara kantarellkung

Av Lotta Odström - 15 augusti 2009 09:09

Orley har plockat kantareller! Det var inte hälften så spännande för honom som för mig! Hoppa själv upp på Orley mitt ute i skogen med tyglarna i munnen och utan armar(de höll i tröjkanten så att inte svamparna skulle trilla ut). Orley spelade "lilla bräckliga jag, alldeles för skör för detta skogsliv........drama apa!


Jag styrde sedan hem med en hand, trodde att slutet var nära inte bara för svampen utan även för en del av mina kroppsdelar för att inte tala om Orleys delika ben, när vi blev omkörda av en jättemaskin typ skördetröska. Men nu var Orley, cool, vad är väl en skördetröska när man hoppat det svarta vattnet i Sundsvall! Lite skumpigt blev det dock när jag blev omkörd av lokal bildåre(en av Josis ex). På bilden(om det syns) visar Orley tydligt vad han tycker om livet som bär o svamp plockare(sticker ut tungan).


Josi o Luc åkte till Stockholm igår, jag red hemma, Tina var super, skulle vilja åka direkt ner till Normandiet och köpa en till..........Bubbel var ok, men oj vad hon försöker koma undan.........kastar sig på bettet, svänger ut med rumpan höger, vänster, bogen ut höger, vänster.......allt för att inte behöva ta vikt bak. Men nu är ju inte jag den som ger mig....blev bra till slut. Och man behöver inte gå på gym  eller så.........

 
 
Ingen bild

Rebecca

15 augusti 2009 19:07

Nä Lotta, nu är det dags att tala om var ni hittar alla kantareller..jag vill oxå ha :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Odström - 7 mars 2012 08:22

 I bland känner jag att det vore lika bra att köpa en till häst så slipper jag lägga en massa energi på att kolla annonser och filmer både i Belgien och Sverige.........men vad ska jag med en till?? I måndags red jag bägge hästarna och var tvärslut p...

Av Lotta Odström - 22 februari 2012 08:24

Då var det kört!! Eller det går inte att köra alls...inte på 6:an i alla fall. Hela vintern har jag ryckt vilt i växelspaken, vevat runt och ibland lyckars få in den sjätte växeln på hästbussen.....jag har även dubbeltrampat för att få i den tredje.....

Av Lotta Odström - 2 februari 2012 08:52

Varmt välkomna till träningshelg med Peter Eriksson i Bollnäs Ridsällskaps stora ridhus. Grupp indelning lördag 11 Feb: 14.45-16.00 Erika J, Cilla T(Dino), Emma R, Felicia L, Emmelie S 16.00-17.15 Mattias H, Erika P, Camilla L, Caroline S, Madd...

Av Lotta Odström - 1 februari 2012 08:43

Under helgen har vi varit på träning i Högbo med Räkan, Helena Persson hade kurs för Gävleborgs utvecklingsteam i vilket Josi ingår. Det har varit väldigt roligt och bra med banhoppningsträning nu när säsongen snart drar igång. Räkan hoppade en 130 r...

Av Lotta Odström - 7 december 2011 12:41

Vinter, idag  den 7 December snöar det för första gången i år. Kan man hoppas på en mera måttlig vinter i år, med lagoma snömängder och temperaturer som det går att vistas i......   Det har varit stenhårt i backen några dagar och det enda som fun...

Ovido - Quiz & Flashcards