Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Lotta Odström - 4 augusti 2009 22:59

Igår red Josi sent, vi missade början på Beckfilmen..kom ihåg att jag bott utomlands i 18 år, jag tycker det är kul med Beck, fast jag aldrig lyckats se en hel film...tur att de visar samma filmer hela tiden så kan man liksom få ihop det ändå!


Jag var vaken nästan hela filmen! Nästan!!!! Hasade efter att ha frågat Josi vem mördaren var upp till min säng( 2 personer till hade dött while I was sleeping). Slocknade om bums! Vaknar skräckslagen någon timme senare, en skugga står böjd över min säng!!! Plötsligt hörs Luc röst(argt)-Men, Josi vad gör du?? Fattar att det är tonåringen, har hon blivit besatt av en ande som bodde här förut? Som i Exorsisten? HJÄLP vad hon är läskig!!! Sedan Josi- Men ÅÅÅÅ pappa nu sabbade du ju allt!! Försvinner in på sitt rum, hmmm visade sig att hon smygit in för att stänga av alarmet på min mobil, jag skulle få sovmorgon och hon skulle leda ut flocken päls/hov djur! Det var väl rart tänkt och det visar dessutom hur väldigt gärna hon vill ha Animokavajen på Ryttarstugan i Gävle!!! Mamma jag är ett snällt barn nu!!!


Jag hörde någon gång att ett tecken på att man börjar bli gammal är att man prata mycket om sin sömn...eller dvs bristen på den....


Fast idag, när vi äntligen fick fart på CD spelaren i bussen och således kunde lyssana på mina gamla Magnus Uggla låtar, ja då kände jag mig vrålpigg! Vrålpiggare än på länge, fy faen vad roligt det var, alla gamla låtar som centrumhets, varning på stan, skiter i allt m.m Josi tyckte att det var så kul att hon somnade. Men jag tog inte illa upp, tonåringen sover ju för jämnan, ja utom på nätterna förstås.


Jag lyssnade på mina gamla låter, såg på min sovande unge, tänkte på dem jag växte upp med, som jag lyssnade på dessa låtar med(på LP) och kände mig lycklig....mina 3 bästa kompisar från den tiden har jag kvar, det har gått bra för oss igentligen. Vi har vänner och familjer och liv värda att leva. Vi har tonåringar...........som har vittring på livet!


Träning var bra, en trim bana med små hinder..........men det var sjukt mycket mygg och knott och som pricken över i började det svärma miljoner flygmyror. Vi pussade lite på Orley innan vi åkte hem.


Nu har jag 28 minuter på mig att bestämma om 5-åringen ska få gå i Gävle eller inte............Give me a sign! Sista anmälningsdag idag!



Ovido - Quiz & Flashcards