Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Lotta Odström - 3 augusti 2009 17:34

http://blogg.aftonbladet.se/12429/

Se här hur det gått för kompisarna på arab EM i Österike!! Det är "vår" Kjell som är på bild! Det står i inte i texten men de vann EM i poolbending, ja tänk er typ agility för hundar där de springer snabbt runt pinnar...även kallat "Arre runt pinne"......de kom tyvär sist i utställning....även kallat "Arre i snöre"....Jag antar att de inte lyckats skrämma Kjellmantillräckligt för att han skulle blåsa upp sig och se arabisk ut med vilt uppspärrade näsborrar och ögonen rullandes i huvudet, slänagande hals och svansen i vädret. Trots att de förmodligen viftat med plastpåsar och rosa dressyrspön. "Skrattar" Och om ni undrar varför jag kan ge en så målande beskrivning av arabens utseende, glöm inte att jag faktiskt haft 3 stycken i stallet!! Inklusive lilla snyggungen Glory som hade gjort sig mycket bra på utställningen...samt i hennes egen gren "Arre i snöre i luften"!!

Av Lotta Odström - 3 augusti 2009 12:06

Solen sken när man gick upp och gör det fortfarande, dock på lite halvfart, då det kommer moln från Bollnäs hållet....hmmm. Är det du Ann, som gör regndanser i Kilafors?


Häromkvällen trodde jag mig se en dokumentär om bröderna Jackson, men när Jackson mamman visade sig vara hon som spelade Tina Turner i filmen om Ike & Tina förstog att det var nåt lurt(jag var bara vaken ibland) somnade om i soffan, vaknade till liv, nu var det riktig konsert med Michael, ni vet den snälla farbrorn som tyckte om barn och sång, som dog för ung och som gärna höll i sin p..g! Efter att ha lyssnat på en del ballader"smöööööör" och sett "The Moonwalk" somnade jag om i soffan.  Det är inte mycket som håller en vaken nu för tiden.......


Tinus var jättefin igår när Josi red........jag red ut dagen innan och hade kul, hon försökte sticka med mig haha men blir aldrig riktigt besvärlig...önskar jag hade plats/råd med ett syskon Rouge till.


Den andra kraken Rouge med benet mår bättre och bättre. Tack Elin o Cissi för era rappoerter om läget nu när plastmammorna är ute på vift!  I morgon ska vi åka till Gävle och träna och då får jag hänga med Orley!


Hade en del lektioner igår i Bergvik, kul, många olika typer av hästar och duktiga och intresserade människor. Första gången jag sett en riktig Quarter på nära håll. I kväll kommer Martina och hoppar.


Funderar på att sätta i gång Pradus bara lite tidigare än tänkt och låta henne gå torsdagen i Gävle, fast vi får väl dra lott om vem som sak brodda den.....inte den smidigaste precis.  Rougarnas halvbrorsa, Tresor, vann 70 000 euro i Rio i helgen..............vi vill också vinna pengar!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards