Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Lotta Odström - 17 augusti 2009 08:41

Åkte till Gävle häromdagen med Eva o Tove Sjödin, Tove skulle rida sista klassen, 1,25 men vi stack tidigt för att kunna se 150 klassen, Det visade sig vara tur att vi var ute i god tid, för vid bensinpumparan på E-center fick vi punka på transporten. Och vilket hål!!! Stort som en knynäve, det var inte typ, oj vart är hålet........Tove och jag lastade ur hästarna och lät dem beta utanför Jysk.......försökte inte låtsas om att alla stirrade på oss....


Och Eva hahaha....ropade åt Tove -Skrik inte Tove, det blir inte bättre för att du hetsar upp dig! Tove och jag tittade på varandra och skrattade, för Tove hade inte äns öppnat munnen utan var lugn som en filbunke.....medans Eva ringde till Thomas, letade domkraft, skruvade muttrar, letade telefonen, hittade telefonen, ringde igen till Thomas, svor, svettades.......stackars dig Eva!


Har bestämt att Luc måste lära mig hur man byter däck, för om jag så vore i Haparande och fick punka så skulle jag förmodligen ringa till Luc och säga-Du måste komma hit, jag har fått punktering.


Till alla er som funderar på att köpa en transport, efter att ha sett detta kan jag bara säga: Köp en boogie!


I Gävle hann vi i alla fall se hela 150, vi hejade mest på lokala förmågor som Cecilia Hansson,som tyvär hade ett ner, samma resultat för Leif Hall och Hanna Åkerblom. Hanna hade kunnat vara felfri, blev lite försiktig in på sista linjen och blev inte klar i tid.......synd!! För det var en kanon runda! Cilla levde upp till förväntningarna och vann i år igen. 2 och 3 Helena Persson, det var ett sant nöje att se henne rida, hon var i en klass för sig.


Tove var sedan dubbelnolla i sin klass och blev 5:a, bra ridet i en klass med många fel i.


Bäckströms är ute och tävlar igen, kul för de har sådan härlig humor, nu körde de Bad Cop-ood Cop och en massa annat tok. Det är så befriande med glada människor. Jag behöver det för jag har ju själv varit allt annat än uppåt den sista tiden........


Fartträning på Bubbel igår, det har ju regnat och var mjukt i backen. Träffade på bär o svamp plockare(skandinaviska, en sällsynt sort numera). Jag såg massor av kantareller igen från hästryggen men försökte att inte stirra på dem eftersom folket precis hade missat dessa och redan gått förbi!! Sedan åkte Luc och jag dit och tog dem. Mhoooaaa!! Lotta doesn´t share kantareller!!!


Båda stona ska gå i Högbo till helgen, ska försöka hinna åka ner till Alex och träna innan. Skolan börjar ju på torsdag, Luc började jobba idag.


Red Tommys Indra förra veckan, vilken skillnad det var på hästen nu, hon var riktigt trevlig att rida . Nisse och Rebecka var också med, där har det hänt massor, bara lite samling i galoppen som fattas.


Måste gå och se till Orley nu, han är utsläppt i fel hage(tycker han själv) och är inte nöjd. I Orleys värld ändrar man inte på saker och ting! Nu ser han inte stona och kan inte räkna till 5 utan det blir 3........knas Orley!

Ovido - Quiz & Flashcards