Alla inlägg den 22 december 2009

Av Lotta Odström - 22 december 2009 16:45

Har precis kommit in, varit ute hela dagen. Och ingen har väl undgått att märka att det var sjukt kallt idag. Bubbel och Räkan skoddes, jag mockade och Josi släppte ut hästar. När Räkan var klar kom min kompis Eva S och köpte foder, Josi och jag åkte sedan in till ridhuset med skaldjuret, hon blev inte riden igår..........ingen ville ge sig ut något mer igår, det kan jag lova-Alla galningar stannar hemma nu, både ni och stona(Lucs kommentar). Det snöade inte lite efter E4 när vi körde hem........


Jaha Räkan alltså till ridhuset, hon behöver inte vila nåt mer och är ju liksom hysterisk av sig så det räcker......det var svinkallt i ridhuset men en annan hann i alla fall gå på deras fina, varma toa! Och utan att man behövde ta av sig alla kläder(det måste man ju om man ska in hemma). Hem igen, in med hästarna, Bubbel och Tinus skulle ridas, vi stog ut ca 30 minuter. Men de fick pulsa så en del muskler fick ju jobba lite. Hemma, Josi stack in och bytte kläder, jag lastade en gammal frys och annat skit i hästbussen, vi körde till tippen, jag lämnar Josi på stan, kommer hem, fodrar djuren, hetsäter en saffrans bulle(lunch?)........


Till alla som vill följa med på Maria Gretzer träning.........jag har 3 platser i bilen! I hästbussen något mer, om man lägger smala tonåringar uppe i sängen, de får då ligga på sidan!


När jag skulle flytta på den där gamla frysen idag så ramlade jag och fick frysen på mig. Skadad!! Bubbel är helt återställd, hon fick helsulor fram......


Josi var duktig i går på träningen, jag var lite impad faktiskt...


Det är kul när hon har ledigt från skolan så man hinner umgås lite och hon hinner något ner med hästarna än att kasta sig in i en hästbuss på kvällen.........


Foderleverans (Ann C) v.2, jag kan forfarande påverka beställningen om någon vill ha nåt speciellt.


Badet väntar.........och brasan i kakelugnen! Det är kul med vinter!


Dagens fantastiska upptäckt: Jag kan rida med mina Graninge kängor. Jubel! Inga kalla fötter där inte. Hade ju inte vairt inne och bytt skor upptäckte jag när jag satt foten i stigbygeln............

 

Nu har jag tydligen kommit åt någon knapp för texten har ändrat form. Jag vet inte hur man ändrar tillbaka......

Av Lotta Odström - 22 december 2009 08:13

Ska försöka blogga lite mer senare idag, blir inte mycket tid över pga snö! Det är jättehärligt! Har dessutom suttit varje kväll framför tv och tittat på hopptävlingarna tillsammans med Josi, hon pigg, jag trött........


Vi tog oss till Gävle igår och tränade för Alex samt hälsade på Orley, han stog i utebox, under typ 10 täcken och bakom en köldgardin i plast som han stirrade misstänktsamt på............han var sig lik. Träningen var jättebra och vem vill inte att ens barn ska rida som Alex?! Åker dit igen till helgen. Gabi kurs för Bubbel snart, hon skos idag och ska sedan ridas igång, Tinus ska gå Leif Hall kursen. Orley har blivit inbjuden till Maria Gretzer clinic den 11 januari..........jag och Josi ska förstås åka dit och kolla! Men mycket ska ju hända innan dess..........om man hinner.


Gödselvulkanen är ett "växande" skit problem.


Ovido - Quiz & Flashcards