Alla inlägg den 15 december 2009

Av Lotta Odström - 15 december 2009 11:51

Hämnden är ljuv! Idag låtsades jag hela tiden titta åt ett annat håll när katten försökte forcera snön på väg till ytterdörren.......Mjau jag vill gå in nu! Mwhohaah!! Tyvär så dök kattens "partner in koma-crimes"upp för att ta mått på någon sorts ställning som ska hindra snön att trilla ner i huvudet på oss(det gjorde den förra året,kanske därför man är som man är)....Lite sent ute! Han lysnnade inte på mig utan släppte in katten. Svikare! Men lite hann hon nog frysa i alla fall.


Dagens aktiviter i hagen......Tinus gräver ett hål i snön, Bubbel puttar bort Tinus för att se om hon grävt fram något att äta. Det har hon inte. Tinus gräver nytt hål, Bubbel puttar bort Tinus för att kolla den eventuella maten i hålet, varpå Tinus gräver nytt hål osv........Man tycker ju att de kunde springa av sig lite...........Vad är det här för djävla matfixering?


På tal om mat, hästars alltså, nästa år byter vi leverantör till Svenska Foder! Tjoho!! Kommer att kunna glädja alla mina kunder med ännu bättre varor och till lägre priser!


Nu mat och sedan troligen viss städning.......borde skjutsa in Räkan och Josi till ridhuset men jag är lite rädd för trafik kaos på vägen.........frågan är ju ändå om jag inte är mera rädd för att ramla av på vägen..........när man kör är Räkan i alla fall inlåst liksom.............Tinus ska väl ut på något vis också.........man kansk bara kan släppa ut dem och säga -Spring! På tygeln!  Och använd bakbenen annars ingen mat..........(mat igen, vad är det med mig?)

Av Lotta Odström - 15 december 2009 07:35

Nu ska vi se vad som hänt.........i lördags var det först Gabiträning för Tinus och det gick väl bra, var sådan typisk "feel good" linje de fick hoppa..........inte jätte upphetsande. Vi åkte sedan in med Räkan till ridhuset, Josi red och jag hängde med Bella H, vilket var en trevlig bonus. Luc såg vi knappt till alls förän klockan 18.00 på kvällen. Anledning: Förgiftad på krogen! Kallas även bakfull. Han tillbringade alltså dagen i växelvis soffa/säng. Bubbel var sämre vilket fick mig att misstänka hovböld.


Söndag kom plötsligt Lars-Åke med hö, jag hade helt glömt bort att han skulle komma. Vi bar snabbt in höet och med tanke på den snö som kommit är man ju jätteglad över att ha det gjort. Han lovade att komma och ta gödselstacken den här veckan och nu är det ju hårt i backen och det borde gå men det kan ju tänkas att han bara kör snö ett tag nu...........Då jag varit typ lam i höger sidan och använt vänster armen mycket hade jag nu blivit så stark i den att jag kunde bära 2 hö balar, en i varje arm!! Jag har hört att det finns Voltaren plåster men jag skulle nog behöva typ en "Voltaren body wrap". Vi red sedan en tur på Tinus och Räkan, jag bar upp 4 säckar Lusern (120 kg) som Karin J skulle komma och hämta, efter det blev det rekord snabb dusch, hämtning av delar av Frunck ligan och sedan till Axmar............JULBORD (jag var den enda på restaurangen som var blöt i håret). Våra kompisar Bosse och Rosie var också där, vi hade jättemysigt och det var sjukt gott. Josi, den lyxungen ska dit igen den här veckan med "The man from Ljusne".


Igår tillbringade jag största delen av dagen med att försöka få tag på någon som jag inte fick tag på........mycket irriterande......jakten fortsätter idag.  Veterinär Björn S kom och tittade på Bubbel, som stog på gången med viktig min " Jag blir opererad, jag är viktig, dyrbar och speciell. Och hungrig" Det visade sig vara en hovböld, passade på att vaccinera henne nu när hon bara ska strutta i hagen, hon har ju ingen sko heller på den sjuka hoven. Bubbel själv drog in magen och hoppades att veterinären skulle säga något om matrantsonen typ- Hon är lite för tunn den här, bäst att ni ger henne mer mat nu när hon är skadad och alt!!


Jag red Tinus, som var stirrig och spänd och som jag till slut faktiskt inte kunde sitta kvar på! Tur man hade hjälm då det var huvudet som slog i först. Vet inte vad hon var så rädd för men misstänker katten! I buskarna. Med något vapen. Motiv: Hämnd! (jag är inte lika snäll som Luc, katten älskar Luc och hade säkert jättemysigt i lördags när Luc, precis som katten låg inne i koma-aktigt tillstånd).


När jag kom in i stallet med mitt galna sto ställde hon sig genast att stirra ut i mörkret genom fönstret och när jag fodrade imorse stog hon fortfarande kvar på samma ställe!


Jag hämtade vår nya frys inne i stan med hästbussen, det ser nu ännu mer ut som ett slagfält i grovingången........suck....Den nya frysen är mycket högre än de gamla som ju också användes som hylla tex för microvågsugnen och allt står nu på golvet plus 2 frysar för ingen har hunnit tömt den gamla och stoppat in i den nya.


Skulle ha åkt in till ridhuset med Räkan(Josi hade man ingen hjälp av, ekonomi prov idag dvs plugg igår) men följde med Helena och Pampe ut på en skrittrunda i stället. Båda hästarna var jätte töntiga och smög fram genom mörkret.


Måste ut och skotta snö nu annars kommer jag inte upp på gödselberget eller ens fram til det.........Och så kör vi heja ramsan en Voltaren, två Voltaren.... Heja Heja mockartant, som på gödselstacken slant!

Ovido - Quiz & Flashcards