Alla inlägg den 12 december 2009

Av Lotta Odström - 12 december 2009 15:13

 Tjenare, alla! Bubbel här! Jag är skadad! Äntligen min tur, här har jag försökt i snart ett år utan att lyckats.........men jag har fattat till slut att för att kunna skada sig måste man först röra på sig. Nu har jag bockat runt en del i hagen och igår, när det frusit och blivit knöggligt, då fick jag till det!! Hon den där som mockar hade åkt iväg med Räkan(den lyxungen har ju varit skadad hela tiden och ändå fått mer mat än mig) och hon den andra som ser nästan lika dan ut fast mockar mindre, skulle ta in mig och Tinus. Tinus skulle förstås fjäska och galopperade fram till grinden, jag bockade lite hejvilt och lyckade äntligen få foten fel under kroppen. Vrickat va!!! Jag väntade spänt i boxen på att det skulle märkas men fick vänta ända tills idag på morgonen..........när jag skulle ledas ur boxen linkade jag lite......Oj vilket liv det blev! Stackars Bubbel och klapp och kläm och titt i hoven. Jag försökte se milt sorgsen och framför allt hungrig ut. Blängde lite på Räkan som ju sägs vara frisk nu. - Nu kan ju du åka med ungfan och hoppa, jag ska vara hemma och äta. Hon mocktanten såg ut som hon tappat förståndet, jag har länge annat att allt inte står rätt till där.


Jag undrar om jag ska vara halt resten av året...........fast det är ju snart slut på året........kanske tar nästa år också, för att vara på den säkra sidan.

Ovido - Quiz & Flashcards