Alla inlägg den 16 december 2009

Av Lotta Odström - 16 december 2009 18:02

I två dar nu har Josi och jag ridit runt i snön, det är mysigt om man är rätt klädd. Vi har tagig det lugnt för Räkans skull, det är jobbigt att plumsa i snö. Jag minns en kommentar av Jan Jönsson,  han som red fälttävlan...........han tyckte inte att man skulle rida i snö, däremot i vatten typ havet........ganska uppenbart att han bodde i Skåne vid kusten...............här är man ju rätt så nöjd med snön.


Idag har jag motionerat Pampe också, det var kul för han fick ju galoppera........det går ju inte med Räkan som ska sättas igång försiktigt. Men hon har fått trava lite i alla fall.


Igår hjälpte jag Luc att sätta snökedjor på traktorn, det var bökigt och jag var rädd att någon (Luc) skulle göra illa sig och att någon annan (tex jag) skulle göra något fel........


Jag har ramlat på gödselstacken idag.......

Jag har inte städat idag(men dagen är ju inte slut......)

Jag har pratat massor i telefon..........och måste säga att fy faeen, vad det finns otrevliga människor i denna vår hästvärld. Ocn nu är ett barn drabbat! Men grattis för faen, så kul att kunna göra någon lycklig precis före jul! Och krossa drömmar och förhoppningar och framör allt ryckas bort från sin häst! Spyfärdig och vimmelkantig blev jag idag av denna historia.


Katten har inte gjort sitt jobb, musdjävel signalerad i foderkammaren. Vrål!! PÅ Josi förstås, som fick springa in och hämta katten(som ju låg inne i värmen i koma). Men katten var ointreserad, den hade ju suttit med vid bordet och blivit matad(av sin kumpan Luc). Mätt katt. Jag låste in den i stallet, men den räddades of course av Luc någon timme senare. Förädare! Bägge två!


Det gick inte att dra säckkärran i snön, så jag använde tonåring istället när vi skulle bära foder.


Tonåringen har just blivit upphämtad för transport till julbord på Axmar brygga, me not inte alls any avundsjuk........hummeraioli, tomat tzatsiki, oxfile med chilibearnaise, chokladpannacotta(osäker på stavningen)......I ett svagt ögonblick reste jag mig till och med och vinkade när de åkte i väg, måste var påverkad av snön och julstämmning.....


Medans jag väntade på Josi igår i hallen passade jag på att "flytta in" i de nya frysen, drog ut sladden på den gamla..........men glömde liksom bort att den gamla inte frostas av på väldigt länge.........och utan sladden i tinar allt och rinner ut på golvet......nu står den på gården, den gamla frysen, det ser jättefint ut ska jag säga, lite som på Långtå, kommunens soptipp!!

Ovido - Quiz & Flashcards