Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

inga tävlingar

Av Lotta Odström - 20 februari 2010 19:26

Inställt på sorf idag och omöjligt att ta sig till Avesta imorgon. Vi har ridit alla idag, hade slalomutrustning på, ej pjäxor men visst brillor..........Tinus stack ut huvudet och sa- Mon Dieu! Försökte sedan ta sig in i stallet igen illa kvickt........liten hake-jag satt på......ytterligare en hake-dörren var redan stängd! Vi skrittade i ca 40 minuter..........det räckte! Josi red Bubbel på förmiddagen medans jag mockade.......galopp till Ringnäs, galopp hem! Klart! Bubbel kan hon ju rida iväg på själv, de andra primadonnorna är inte att lita på.........Tinus har "råkat" tappa Josi en hel del gånger den här vintern. Och Räkan är ju ofta lite hysterisk!


Ponnyerna var ute i hagen en timme ungfär, stona fick vara inne. Vi skottade min stig till deras hagar igår men den fanns inte idag. Igår hoppade den ena grinden av och jag hade en mins sagt svettig stund med 2 lösa fjolliga hästar och snö upp till röven. Fick ta in båda samtidigt......lätt som en plätt......knappast! Bubbel skötte sig ganska bra men Tinus, den franska lilla häxan galopperade förbi mig i snön hela tiden och ryckte i min arm. I farten försökte hon hinna med att nita till Bubbel.


Idag har Tinus varit mesigt snäll, att alla är kvar inne betyder i Tinus värld att något är på gång! Troligen en tävling! Tinus vill inget hellre än att åka iväg. Bubbel vill också åka, helst "long distans" och då endast med tanke på mat bonusen! Räkan är rätt nöjd i sin box, hon står med huvudet på sned och tittar vänligt på alla. Hon är rätt snäll.


Tråkiga news från Orley igår, han har illat sig i vänstersidan...........detta fick mig på "svaj", ett tag trodde jag att jag skulle svimma............hur mycket kan man tycka om en häst igentligen? Och hur mycket kan man längta efter en Orley? Höll god min när jag talade med Alex men ville kräkas..........lite bättre idag, både jag och Orley. Tur att det är Yvonne o Alex som har hand om honom, jag skulle inte stå ut annars. Orley my "mental case".........


För att trösta oss från alla uteblivna tävlingar och annat vardags skit som tex snö försöker vi åka till Gävle imorgon, om det slutar snöa och man kan ta sig fram. Anledning till resa-hoppträna något djur (igentligt skäl -vill träffa Orley).


Josi har dragit in till stan, jag har kvällsfodrat de ädla djuren, det stormar ute. Huga!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Odström - 7 mars 2012 08:22

 I bland känner jag att det vore lika bra att köpa en till häst så slipper jag lägga en massa energi på att kolla annonser och filmer både i Belgien och Sverige.........men vad ska jag med en till?? I måndags red jag bägge hästarna och var tvärslut p...

Av Lotta Odström - 22 februari 2012 08:24

Då var det kört!! Eller det går inte att köra alls...inte på 6:an i alla fall. Hela vintern har jag ryckt vilt i växelspaken, vevat runt och ibland lyckars få in den sjätte växeln på hästbussen.....jag har även dubbeltrampat för att få i den tredje.....

Av Lotta Odström - 2 februari 2012 08:52

Varmt välkomna till träningshelg med Peter Eriksson i Bollnäs Ridsällskaps stora ridhus. Grupp indelning lördag 11 Feb: 14.45-16.00 Erika J, Cilla T(Dino), Emma R, Felicia L, Emmelie S 16.00-17.15 Mattias H, Erika P, Camilla L, Caroline S, Madd...

Av Lotta Odström - 1 februari 2012 08:43

Under helgen har vi varit på träning i Högbo med Räkan, Helena Persson hade kurs för Gävleborgs utvecklingsteam i vilket Josi ingår. Det har varit väldigt roligt och bra med banhoppningsträning nu när säsongen snart drar igång. Räkan hoppade en 130 r...

Av Lotta Odström - 7 december 2011 12:41

Vinter, idag  den 7 December snöar det för första gången i år. Kan man hoppas på en mera måttlig vinter i år, med lagoma snömängder och temperaturer som det går att vistas i......   Det har varit stenhårt i backen några dagar och det enda som fun...

Ovido - Quiz & Flashcards