Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Lotta Odström - 2 februari 2010 18:57

Uhhhhhhhhhh jag satt kvar. Bara en kommentar efter dagens ridtur, nämligen denna: Jag är glad att jag lever!



Av Lotta Odström - 2 februari 2010 08:27

Josi ringde igår från skolan och talade om att hon måste skriva om en rapport och hon hade dessutom em massa annat plugg. Ingen ridning för henne, trist. Men jag är i alla fall tacksam över att hon ringde, hade ju varit lagomt muntert om man gått här och väntat till 17.00 och då fått reda på att man ska rida alla djuren själv!


Började rida vid 15.00, först Tinus, som var okoncentrerad och sprättig. Försökte få henne till arbete genom att flytta lite för skänklarna men effekten av "ta i" uteblev helt, Tinus är så lätt att hon bara rinner åt sidan.........hon vände nästan några gånger och då drev jag lite överdrivet men i stället för att få ut lite hals och steglängd sprang hon bara liksom snabbare med benen men i samma takt och samma sprättiga form. Skrittade hem på lång tygel till Tinus förtret, hon ville hela tiden att jag skulle ta dem, signalen till full fart framåt!


Bytte till Bubbel, red samma runda, hon var väl framme för skänkeln men lite framtung vilket inte är så konstigt, hoppat 2 klasser och sedan ej "tillbaka satt". När jag kortar tygeln i skritt på Bubbel händer det massor av saker......alla sidvärtsrörelser samtidigt! Och det är mitt eget fel. Hon var så dåligt för skänkeln och reaktions slö i början när vi red henne att jag hittade på uppgifter hela tiden. För att förekomma mig försöker Bubbel nu göra allt på en gång! Men hellre det än det tröga, finns väl inget värre en när de inte är för skänkeln.


Bytte sedan en gång till, då jag lovat att rida en av ponnyerna i stallet. Började definitivt tröttna på Ringnäs fram o tillbaka och var ganska frusen när jag trillade in strax före 19.00 efter att ha kvällsfodrat. Hade dock under dagen gjort en paj så maten var för en gångs skull fixad.


Spännande saker händer på "firman", kontakter har tagits och snart ska ni få veta!! Vad ni kan handla! Och inte bara foder! Och till vilka priser!


Pratade lite med Alex igår, hennes hästar rymde hela tiden då snön gör att elen inte funkar i hagarna, mina trähagar funkar ju bra, det är bara det att de håller på att gnaga sig ur dem! Jag tar ner lite grenar ibland (står med snö till magen och viftar lite tafatt med sågen) och dessuton hat vi lagt ut stubbar. Men Räkan vill bara äta staket, Tinus o Bubbel gnager på allt och jagar varandra med pinnar. Föresten så är det snart så mycket snö att de helt enkelt kan kliva över staketet.


Måste nog släpa in någon av dem till SORF idag, de kändes otrimmade i går.

Ovido - Quiz & Flashcards