Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Lotta Odström - 4 februari 2010 13:58

Halva dagen har gått och vad har man gjort? Jo, släpat ut de 5 hovdjuren och lyckats öppna och för all del stänga grindar trots snön som låg i drivor........mocka åt desamma......skottade mig fram till gödselstacken, tungt, varmt (vet inte varför men jag har samma kläder på mig som när det var -25) och det tog minst 15 minuter att tömma en enda kärrdjävel.........Har sedan släpat in alla djur för det var ju inte så mysigt ute idag, blev utputtad i snön av Bubbel, blev omspungen av Tinus som flängde runt med utspärrade näsborrar och ögonen som rullande runt, runt............. klätt av dem tunga täcken som jag hängt på tork och gått in och kastat mig på WC, där jag hade behövt vara för 3 timmar sedan! Sedan satt på datan samtidigt som jag hetsäter lakrits och en italiensk luftorkad korv! Lunch!!


Undrar vad jag ska göra nu?


Kliva på pallen är översnöad igen, gör inget, ingen kommer nog att vilja kliva på idag..........skönt att vi rider så mycket som vi gör, för rätt som det är så är det ju en sån här dag...........tur att det är Cia träning, så blir det något kul i alla fall.

Av Lotta Odström - 4 februari 2010 08:08

Viss drivbildning har uppstått under natten..........man kunde knappt komma in i stallet och min "kliva på pall" syntes inte till alls. Blåste och snöade när jag gick ut för att fodra......åhhh vad mysigt då!!


I kväll ska Bubbel fraktas in till ridhuset för Cia träning och jag får väl köra in de andra under dagen för att rida..........fast det har jag sagt varje dag nu och jag fräser ändå bara runt i snön här hemma........


Viss kanibalism i stallet, det nya glucosaminet är gjort av skaldjur, bla räkskal(känns på lukten också).......


I Kuriren idag kan man läsa om hur man kan få reda på hur mycket snö ens tak tål! Sedan såg jag en annons om Rea på skor, jag har inte varit på någon Rea på år(jo föresten, Ryttarstugans), Rean skulle äga rum i förre detta Niccas lokaler, jag visste inte ens om att den affären inte fanns längre. Och då finns det ju ändå inte så många affärer i Söderhamn att hålla reda på. Jag kan nöjt konstatera att jag inte på något sätt bidrar till överkonsumtionen här i landet.


Någon sa mig att en del läser min blogg pga att jag är, som det så fint heter, grenledare för hoppningen i Söderhamn, ja ni vet jag och min polare Gretzer....Passar därför på att tala om hur ni ska göra om ni vill vara med på träningar som anordnas...........ni kan smsa eller ringa, messa eller ring, rid på anything!


Alltså jag trodde att det var ganska tydligt hur man gör. Och jag bestämmer inte vem som får vara med eller ej, det är oftast inte typ hundra anmälingar att välja mellan, utan snarare så att jag till slut ringer runt till folk och säger åt dem att vara med. Har ni någon ni vill att vi ska försöka få hit som tränare? Bör dock vara realistiskt, Malin Baryard kan vara svårt.......... Naturligtvis kan man av olika skäl inte vilja träna för den ena eller den andra, det är upp till var och en att bestämma!! Jag känner dock att ingen i Söderhamn är så duktig att de inte kan lära sig något av de gästtränare vi tar hit. Sedan kan det ju vara så att man inte har råd att träna och därför avstår. Eller har andra ambitioner och nöjer sig med lokala förmågor.


Här ett bra tips från Malin Trollnäs, duktig hoppryttare som ridit SM -Tala alltid sanning så behöver du aldrig komma ihåg vad du har sagt!

Ovido - Quiz & Flashcards