Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Lotta Odström - 3 februari 2010 18:41

Taktat Söderala runt på Tinus, känns som alla inälvor är lösa och på väg ut den naturliga vägen! Sedan Bubbel, Josi var med på Räkan, det blåste..........Josi sitter nu och pluggar ekonomi, hörde henne nyss säga att man inte kan göra av med mer än vad man har.........jasåminsan! Hon rabblar debet o kredit o dubbelbokföring o baklänges moms.........jag blir alldees yr!


Udda val de gör tjejerna, Josi går ekonimi men vill bli byggingenjör, kompisen Sofia går estet men vill bli arkitekt. Båda måste göra ett basår för att läsa in ämnen, Sofia vill göra det i Karlstad, Josi i Gävle så att hon fortsätta rida.(nu har hon lagt undan ekonomin och läser en fransk text, högt)..........jag tror jag smiter iväg och sätter på tvn! Jag kan varken franska eller ekonomi(det där sista har väl framgått ganska tydligt)


Bella H, hur går det har du kommit hem?

Av Lotta Odström - 3 februari 2010 12:33

Jag känner mig mer som vargtass farmors mor än vargtass själv! Gäller frissan också.


Det blåser ute, hoppas hästarna blir av med lite energi när de nu måste springa i kapp höet som jag nyss släpat ut. Som för rätt serverades knapriga pinnar. Färska och nyskördade. Vilket betyder att jag har snö ända in.


Posten emotogs med glada skutt, 10 räkningar till att glädjas åt.


Försökte väga mig i morse av okänd anledning..........jag är rätt smal, men kanske var man inspirerad av "Biggest looser", vågen hade dock slutat fungera. Känns som om mitt hjärnkontor också har lagt av...........och jag som skulle behöva all jordens energi. Hmmmmmmm kanske skulle börja äta som Tinus, hon är ju tröttsamt laddad. Känns som jag bara svammlar, känns som dags för någon lugnande drog.......eller kanske något man blir speedad av......fast tror inte jag skulle orka vara speedad. Hur som helst är möjligheterna till droger starkt begränsade här i Norränge. Tur man bara är hästslav.......såna finns det ju gott om........å andra sidan är det ju tack vare dom som man ser ut som Vargtass farmors mor, har slut på pengar och är utmattad! Aha en så kallas ond cirkel!! Och jag är mitt i!

Ovido - Quiz & Flashcards