Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Lotta Odström - 9 februari 2010 21:13

Panik i backen.......... Anders är dagens hjälte, tillsammans med Luc, som är dagens hjälte så gott som alla dagar..........jag är som vanligt dagens mest oandvänbara i besvärliga situationer som jag dessutom själv ställt till med!!!! UÄÄÄÄÄHHHHHHHH!!!


Men alltså ,

jag satt fast med bussen med Bubbel i backen upp till huset och sedan kom Luc och skulle dra loss mig med traktorn men den startade inte och det gick inte att komma fram för där stog ju jag med bussen och jag tänkte att de får komma och lyfta oss med en helikopter kommer det att gå och vad ska Bubbel säga hon kunde inte komma ut men Bubbel sa kan jag få mer mat och jag tänkte inte få panik eller falla ner avsvimmad ner i snön och tonåringen skottade snö och kopplingen på bussen är väl paj nu men sedan kom Anders och tänkte köra genom all snön över gräsmattan och jag tänkte det går aldrig men just då startade Lucs traktor och sedan band de snören eller ja typ rep  och drog och jag satt bakom ratten och var rädd att göra nåt fel och sedan kunde vi leda ut Bubbel som sa jag är hungrig och så var Bubbel räddad och vi grinar inte av lättnad..............

Luc

Av Lotta Odström - 9 februari 2010 09:29

  

Av Lotta Odström - 9 februari 2010 09:27

  

Av Lotta Odström - 9 februari 2010 08:56

I söndags var jag ensam med alla djur, Josi och Luc åkte utför i Järvsö............vad roligt! För dom!


Jag red ut en skrittrunda på Tinus med Dogge som sällskap, Tinus skuttade lite som vanligt, vi mötte en snöskoter, en med hyfs för den stannade och stängde av motorn. Hade inte ett dugg lust att rida nåt ner men visste att jag skulle ha ännu mindre lust att rida Räkan på måndagen(Jois hade prov och skulle plugga) om jag inte red henne på söndagen.........så jag lastade och åkte in till SORF. Det gick hyfsat bra. Bubbel fick semester och var mycket nöjd ned det! Jag somnade lite senare i badkaret.............och det ska jag säga att den där känslan av av att vara nybadad och fräsch är helt borta när man vaknar skrynklig som ett russin i halvkallt vatten.......är jag död? har likstelheten tagit över? nej jag kan röra en arm(vänster)..........jaha då kliver jag väl upp då.


Missade WC hoppningarna på tv men kollade på det jättesöta programmet "Ponnyakuten" på datan.......jättegulligt även om jag spolade en del...hoppas Bellas och Jennys bebeisar snabbt skaffar sig ponnyer..........Josi säger att när hon får barn SKA de rida!! Lycka til!! Det trodde väl jag också men Josi själv hade ju andra planer och började inte rida förän hon var 15 år.........hon lånade visserligen Kjellman men var måttligt intresserad..........jag är säker på att hon bara red ut i skogen på honom för att tjuvröka eller nåt annat skit, kanske kolla någon alkohol gömma under en sten eller så.........Men den perioden är över nu! Det har kommit nya fasor och glädjeämnen också för den delen....Eller vad sägs om att stiga upp 4 på söndag och åka till Strömsholm! Ett utmärkt exempel på blandning av fasa och förtjusning!


På tal om fasa så sparkade Räkan en del igår.........först på bussen och sedan även när jag red förutom när jag stog i lätt sits och lät henne bara rulla på, satte jag mig ner och försökte samla blev hon  arg.......hmmmmmm ryggen?  I dag får Josi rida ut på henne så hon får göra nåt annat.


På tal om fasa igen så vill jag varna för kängor med hakar! Det finns en hake!! Se upp!! Igår då jag bar en hårt packad höbal, ni vet så att händerna sitter fast, så fastnade plötsligt hakarna på mina graningekängor i varandra och jag föll som en klubbad oxe. Eftersom händerna satt fast kunde jag inte ta emot mig heller. Nu bryter jag nåt hann jag tänka innan jag landade på golvet fortfarande med händer i höbalen...........



Ovido - Quiz & Flashcards