Alla inlägg den 10 februari 2010

Av Lotta Odström - 10 februari 2010 13:01

http://www.krafft.nu/default.asp?extEvent=getBlog&authorItem=18


Ja vad ska man säga........Elin älskar den hästen och det gjorde väl vi också tills den skulle trava på böjt spår..........men roligt för Stina att det går bra, jag gillade henne! Men måste den vinna varenda djävla klass bara för att vi inte köpte den............


De egna djuren måste motioneras rejält idag, pga Buss/Bubbel haveriet i backen blev det bara en liten spänd ridtur bort till Ringnäs och tillbaka igår. Tinus tränade en muskel.........underhalsen!! Räkan fattar hälften av gångerna knappt vad det är man ska hetsa upp sig över........men Tinus hon vet hon. "Serious scary shit all over the place". I boxen är Tinus ett monster, ja inte mot oss men mot de andra hästarna......Bubbel gnager numera bara på Räkan sidan av sin box, tänk dig själv att råka gnaga sig in till Tinus.......sedan så får ju Räkan mer mat och kanske man kan få henne att dela med sig lite. Tinus fräser faktiskt, som en katt, och stegrar sig och sparkar bakut hejvilt! Bara när hon åker bort är hon mesigt snäll. Men ingen av mina stallkamrater vill gå in till Tinus längre.


Kom på en bra ide häromdagen då jag mötte Jenny(granne med hästar som inte har några skor).........jag har ju många att rida jag..........ska kolla om Jenny ska med ut, det går ju inte att rida på hennes pga inga skor. Jenny själv hade i måndags en dålig ide, nämligen att kläcka ur sig "Lotta" när sekreterare skulle väljas på vägmötet............fast man kanske får skylla sig själv......jag skrek Jenny på allt! Men du ska inte tro att du klarat dig undan, det blir nya val! Och då kanske du får städa upp efter mig! HA!!


Räkan ska till Bollnäs ikväll, Bubbel hoppade nåt språng igår, tycker att hon är lite svårtränad, hoppar alltid bra först och blir sedan lite blase´............vi får börja lägga ut en bom 5 m före hindret och rida ett språng i mellan.........det kortare språnget gör att de hoppar upp bättre fram..........bak är hon ju nästan alltid bra och så länge det är lite "nytt" är hon jätte nogrann...........och vi kan ju inte höja hur mycket som helst. Bra övning som dessutom inte kräver så mycket material.......


Borde nu ställa mig och stryka eller ta fram dammsugaren eller liknande........

Ovido - Quiz & Flashcards