Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Lotta Odström - 1 februari 2010 07:51

Josi red i väg själv på Tinus igår, rid kompisen dök aldrig upp.........Tinus var så sjukt laddad, hon flög i luften redan på gården och sprätte sedan iväg nerför backen. Hon råkade "tappa" Josi i en snödriva..........det var mycket farliga skottare ute, en del fanns till och med på taken! Hujeda mig, tycket Tinus.


De var fart på Räkan också, när hon och Bubbel skulle ledas in. Gick på bakbenen och eftersom jag redan haft Räkan på en hälsena en gång i snön skrek jag argt och gjorde "vågen" med grimskaftet. Räkan kastade sig då djärvt från vår lilla "stig " och ut i snön tll vänster. Men magplask i snön! Räkan testar en annan väg, ut i snön till höger! Magplask igen! Till slut så kutade jag allt jag kunde i snön med galningen bakom mig, upp på vägen, där Räkan ägnade sig åt typ själv longering, sprang runt mig tills vi kom upp på gården. I samma veva kom Josi hem på Tinus, på samma sätt som de lämnat gården, sprättandes. -In med alla i stallet! Innan någon tappar någon!(Josi hade ju redan tappats fick vi redare på senare)


Räkan fick sedan följa med på hoppträning, fast hon fick inte göra allt(tävlingshästen köpt för 4 månader sedan kan nu gå 1/3 hoppträning).  Idag får hon vila med de andra ska gå. Just nu är det -22 och snö..........



Ovido - Quiz & Flashcards