Alla inlägg den 19 juni 2010

Av Lotta Odström - 19 juni 2010 22:47

Hästar, unge, buss.......Märsta fram o tillbaka(där var det så tråkigt att vi redan nu lämnar det ämnet, det regnade bara liite mindre än förra året), Bollnäs fram o tillbaka x 2, Storvik fram o tillbaka, Sundsvall fram o tillbaka x 2..............eehh vilken dag är det och vad heter jag?


I Storvik var det Pay & Jump för Räkan, Josi red 2 bra 120 rundor, med bra tryck i galoppen. Tyvär hade jag räknat fel på tiden, vi kom 30 min före första start..........som var 60 cm. Tre stopp på första, fyra på andra osv(nio hinder), vill du rida om ? Ja, and here we go again......blev med andra ord en helkväll i Storvik, hemma 21.00, upp 5, åkte 7 och trodde jag skulle vara i Sundsvall kl 08.00 Att något var fel listade jag ut när klockan var 07.40 och en annan var i Iggesund!! Räknat fel på tiden igen......jag kan inte klockan? Jag har ingen klocka? Ålderdomen har drabbat mig förtid, påskyndad av alkohol och hästar samt ett tonårsbarn?


Fick lite lätt panik men ringde upp till Sundsvall och de flyttade Josi till en strykning längre bak i klassen, kom fram 5 min före klassens start, Josi SPRANG banan. Var felfri och placerad i 110 och hade sedan ett tidsfel i 120. Mycket bra. Orley var 10 eller nåt i 135, felfri men en utanför placering.


Vi dundrade hemåt med vår häst och släppte ut Räkan, Luc hade tagit in henne eftersom hon inte rört sig på 50 minuter..........det undgick väl ingen att det spö regnade igår? Sedan hade vi turen att få besök av Maria Frunck, som hade med sig svampstuvning(hon övar till ålderdomshemmet eller psyket då hon ska komma med mat till mig).Tyvär tittade vi sedan på en skräckfilm och resten av natten försökte Josi skrämma skiten ur mig och jag var inte sämre!! Mwohhahha. Detta ledde till att ingen kunde få gå iväg ensam för då visste man att den skulle stå på lur. Vi fick typ borsta tänderna i armkrok! Och man sov förstås som en stock......or not.......jo i alla fall när man skulle kliva upp igen, klockan 7 denna gång. För mig som är sjukligt morgontrött var detta också en fasa.


Rivstart i stallet, mocka springa ut med djuren sedan en hel dag i Sundsvall. Josi red 125 med ett ner i omhoppningen, lilla Tinus var så duktig och Josi med. Vi tänkte åka hem men ångrade oss efter att ha hängt lite med Orley och stannade kvar och såg hans 140 bed C. Jag försökte filma men höll på att ramla ner från läktaren av nervositet redan innan Orley kom in på banan, gick istället lte avsides och trasslade in mig bland lite hinderstöd men Josi filmade och det var tur för nu kan ni se Orley med Alex komma på andra plats. Och som hon red!! Ibland med stigbyglar och i bland utan.........Me not any nervös så in i helvete!!! Här har ni länken

http://www.youtube.com/user/lucstrom#p/u/0/Goro58Tn1Jo

Ovido - Quiz & Flashcards