Alla inlägg under oktober 2009

Av Lotta Odström - 16 oktober 2009 08:22

   Släng dig i väggen Anka Anna! Snart 45 år(inte den blonda majoren i baddräkt men de 2 andra idioterna) och har aldrig sett röken av en personlig tränare! Och som synes lyckas man ha roligt ibland!

Av Lotta Odström - 16 oktober 2009 08:13

Här hade man skrivit ett jättelångt inlägg om gårdagen...........och så plötsligt loggas man ut automatiskt för någon uppgradereing och all text försvinner! Och nu har jag inte tid/lust att skriva om allt. Skit!

Av Lotta Odström - 15 oktober 2009 12:39

Jaha då har man ätit lunch vid datan och kan konstatera att: Alex haft ett ner alt ett stopp (4 fel) med både Toyboy och Utopia, Sara Heed 16 fel.......... suckar. En fin häst härifrån har hoppat felfritt, San Diego from Vannsätter!

Av Lotta Odström - 15 oktober 2009 08:29

Nu när det äntligen ska hända något där nere i Flyinge så strejkar on line resultaten.......ghaaaa! Men det är ju hemskt många starter, hinner säkert mocka och släppa ut djur innan Sara och Alex har hunnit starta. (Sara Heed, vår tränings kompis i Bollnäs och Alex Idehäll). Sedan är det 2 Accord ll hästar som jag tänkte ha lite koll på......i övrigt är jag tämligen ointresserad.


Red Tinus igår, var lite "strängare" hon har ju mest flaxat runt som en yr höna, linade Räkan som är jobbade bra, i väldigt låg form och detta utan inspänningar eller något "tvång"! Däremot fick jag ju driva som en galning, vilket då och då resulterade i vansinneshopp från Räkan! Oj då! Halade sen ut Bubbel, som stog och gömde sig i sin box och funderade på varför hon aldrig kan skada sig, utan jämt måste vara frisk vilket bara leder till en massa arbete........trimmade lite på småhinder...vänstervarav mycket bra, i höger fick jag oftast ett "kicka fram" läge, inte att föredra på små hinder, då man ur träningssyfte och för att låta hästen använda och utveckla sin styrka helst vill rida ett till och komma nära.........


Idag får nog Bubbel stå över, då jag ska rida Helenas också samt hjälpa Josi med Räkan............Josi red inget igår hade läxor i massor. Ska nu kolla om de fått igång onlinen, annars går jag ut och återkommer lite senare.....

Av Lotta Odström - 13 oktober 2009 18:37

Tinus är nästan tröttsam........hur pigg som helst, det är duracell kanin för hela slanten.........man blir alldeles slut. Och hon tröttnar aldrig...blir spännande på nästa hoppträning, tur att det är inomhus, det bromsar ju lite. Hon är långt ifrån lika fint riden som hon var innan hovbölden..suck! Men grinfärdigt glad är jag för varje dag som hon är frisk. Har även glidit omkring på en "räkmacka".......dvs ridit Räkan.....väldigt mycket ben liksom! Och hon är definitivt sned! Tommy eller Westin behövs här! Josi red Bubbel och hoppade Martinas trimbana, jag hoppade mina små kryss med en extremt upphetsad Tinus.  Behöver nu bara gå ut och kvällsfodra, sdan hästklar! Känns lyxigt för en vanlig tisdagskväll.

Av Lotta Odström - 13 oktober 2009 07:45

I söndags blev som bekant Räkan plötsligt halt, det hände under ett ridpass,den ena sekunden klockren och nästa groteskt halt...............igår var hon dock normal........vi antar att det var en tillfällig låsning, sträckning, nervsmäll, aj av något slag?????? Bara gissar men ingen ömhet, svullnad eller värme. Dock behöver vi helt klart besök av en duktig typ muskelman/knackare. Räkan har långa omusklade bakben......kan hästar få sendrag? Har givetvis pratat med förra ägaren, en rar tjej från Gävle och det är inget som hänt förr, inte heller de gånger Alex ridit.......vilket får mig att hoppas på tillfällig "svacka/min fucking unbelivable otur". För om den varit överkänslig på något vis hade det ju poppat upp när Alex ridit, som ju har haft högre krav på hästen än ordinarie ryttare.


Ja, vem vet....Josi la sig sjuk igår och det gjorde hon rätt i, hade jag också funderingar på....eller kanske börja röka igen....fast det kändes ju som man behövde något starkare än ett halsbloss.


Martina kom och hoppade med Nisse, vi byggde en liten mini bana åt dem, mycket nyttigt. Tinus fick sedan travhoppa kryssen och var mycket nöjd med det.


Ska nu beställa 5 ton foder..........samt betala räkningar, bla Tinus veterinär räkning, huga, huga. Fick ett samtal igår från en ny kund i Hudiksvall.........har nu kunder från Gävle i söder till Gnarp i norr, men visst är det konstigt att folk man känt hela livet åket till G........å...n och handlar, fast det är dyrare där?!? Känner lite på mig att jag har Eva Sjödin att tacka för mycket när det gäller fodermarknaden  norr om Söderhamn........

Av Lotta Odström - 12 oktober 2009 07:46

Tror ni det skulle vara lättare om man trodde på gud och mena att allt har en mening? Igår rätt skön stämning fram tills kl 16.00 då vår nya Räka plötsligt under ett ridpass blev tvärhalt..............jag tappade nära nog förståndet........och jag har inte riktigt fått fatt på det än.........resten av söndagen går knappt att beskriva.

Ovido - Quiz & Flashcards