Alla inlägg under oktober 2009

Av Lotta Odström - 21 oktober 2009 23:38

Gudars skymmning............full! På en onsdagkväll! Klockan är mitt i narren nästan! Orkar inte gå och lägga mig, tror jag sover här vid lire datan lite.......i mina ridbyxor. (nu har jag rättat alla stavdGof nael fastän jag ser dubbelt! Jag tänker på dig va mamma! Tack för maten bullarna) Hahah tror jag tar mig ett glas till! Skål mitt i natten!


Ann C!!! Vart var du då ikväll? Höll dig undan? Satt hemma i Kilafosr och myste! Jag menar Kilafosr, nen Gud alltså KILAFORS. Sådär ja snyggt. Gofnatt! Måste borsta tänderna och dra mef tandråd och äta fludent fluot tablettockså.

Av Lotta Odström - 21 oktober 2009 22:28

Nu vet jag varför det lät lite konstigt i hästbussen igår.......Lös rebusen! Spik, däck, djävla faen?! Jag menar hur många spikar ligger det mellan Gävle och Söderhamn på E4an? Och hur lyckas man köra precis på rätt/fel ställe? Och varför måste vi köpa nya däck runt om? Varför kostar dessa 10 tusen pix? Varför har jag inte tappat förståndet? Svar på sista frågan....är full och tappar förståndet senare när jag nyktrar till.........det räcker med 2 glas vin när dagens matintag  varit typ 2 bullar!


Har dessutom idag haft ett långt samtal med Dany (tillbaka från någon paradis ö), behövde lite feedback angående Räkans taffliga bakben, har blivit ledd/ryckt ut till hagen av Patienten(ja ni läser rätt), denne var i högform, mockat boxarna samt balanserat på den alldeles för stora gödselstacken med livet som insats, ja eller i alla fall med hygienen som insats, om man ramlar i den!, tillsammans med Luc burit in 5 ton foder(nej jag icke behöva gå på gym), när det var klart lett in hästar, när det var klart stog försäkrings Lassa och väntade, när hon åkte red jag Räkan som sedan skulle stretcha både här och där, ha liniment och lindas, djävla krångel, sedan kom Josi ut och vi åkte till Bollnäs i den handikappade bussen med 3 vinterdäck och ett sommar....Luc hade bytt, på väg till Bollnäs åt jag 2 bullar......försökte på hemvägen gnälla lite för min kompis The Frunch men telefonen funkade dåligt, ringde till Alex för att kolla djuren där, Orley och Bubbel.........men då la telefonen av........Undrar om jag också ska fejka ett anfall och lägga in mig på anstalt, den kan väl inte vara så svårt........folk kan komma och klappa en på huvudet, man får vindruvor av besökarna och droger av personalen! Nice! Ska försöka sova på saken men känner mig lite i "overdrive". Josi fick LÅNA MIN Tinus i dag på Gabiträningen, Räkan tuppade nästan av när Tinus lämnade stallet. Räkan vill både vara Tinus barn och ha ett med henne! Hur sjuk kan man bli!!! Tinus tycker att det hela är mycket oanständigt! Mon Dieu!

Av Lotta Odström - 21 oktober 2009 08:02

Ja, gissa vem som står i stallet och sparkar på dörren? Bubbel bytte plats med Patienten igår då Alex ska rida henne lite, ska ju tävla + att hon ska visas för kund.Patienten har ingen ridit på sedan Yvonne gjorde sin dödsförakatade självmordsrunda i skogen, inte Yvonne heller.......hmmmmm, vi tycker ju om Yvonne lite mer än Patienten och vill ju att hon ska vara hel..............Själv är jag inte återställd i mitt finger och frågan är väl om jag någonsin blir det.....så ingen Patienten ridning för min del...men han är trevlig att pussa på!


Som vanligt hade Patienten både kissat på sig och bajasat i transporten. Jag frågade ju om han hade varit på toa! Han går på snällt men blir nog typ åksjuk! Bubbel hamnade brevid Toyboy, fint då kan ju han berätta om vad Sveriges andra 5 åringar hade för sig förra veckan......tävlade i Flyinge! På tal om Flyinge, nu när inte Alex vann var det ju helt ok med vinnaren av 6 års, då han är pappa till Alex jättefina 1 åring. Han är av sådan modell /snygg att han tom skulle tilltala gamle hemskingen Jos i Belgien. Blir spännande att följa den!


Red ut igår. Josi hade Räkan, jag Tinus........jag ramlade nästan av! Tinus kan göra allt samtidigt! Upp i luften alla benen upp med huvudet sedan ner sprätt höger vänster åt sidan hopp! Räkan tyckte det var mysigt men hade ont i benet efteråt...........sicken en ämlig en! Och ändå galopperade vi bara en 5 del av vad vi brukar, för jag är rädd om Tinus ben och det var faktiskt för hårt på en del ställen.


Ska nu skynda mig ut.......måste bli klar snabbt i stallet! 5 ton foder anländer idag! Ajaja jmin rygg!

Av Lotta Odström - 20 oktober 2009 08:10

Helgen har skenat förbi.....Leif Hall träning lördag, han gillades av alla! Mr Ridsport i Norrland! Josi red Räkan och Bubbel. I söndags fick hon(Josi) då efter mer än en månad kliva upp på Tinus, som ju jag har studsat runt på........det såg jättefint ut.....Tinus mycket mindre i gasen med Josi, en annan gör lite mer tryck med benen......hmm.


Tommy var hit fredag och lördag, en sena i Räkans bak knä låg fel..........räddad för den här gången i alla fall!


Trimmade Bubbel igår, hon var jättefin, skrittade sedan ut i mörkret med en vansinnig Tinus.......Tinus hur orkar du? Räkan fick stå över.


Alex är hemma igen, joppie....red finalen med ett ner, sett det på video, mycket stiligt. Nästa vecka höstlov och räknar med att åka till Gävle och träna åtminstonde 2 ggr.


Nu springer tiden ifrån mig igen, och sto patrullen vill gå ut! Hörs

Av Lotta Odström - 16 oktober 2009 21:13

Varje gång vi köper en häst(vilket är alldeles för ofta) säger vi till varandra, jag och Luc att-Hoppas bilen håller ett tag till(det finns förstås aldrig pengar till ny bil).............den här gången sprack det......nya sömnlösa nätter väntar.........

Av Lotta Odström - 16 oktober 2009 17:35

Komet gjorde en noll runda idag i Flyinge!!! Final på söndag!!!! Webbtv!!! Borde åka till Yvonne i Gävle och dricka vin och titta tillsammans men hur kommer man hem sen? Tåg?


Föresten vi och vi..........men så här glad blir man när de som betyder något i ens hästvärld lyckas. Och vi är ju liksom med i ett team, där Alex tävlar våra hästar och hjälper Josi med träning.......och Alex lever i verkligheten, utan en hel skock av hästskötare, stenrika päron, superanläggningar m.m Heja oss!!

Ovido - Quiz & Flashcards