Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Lotta Odström - 4 oktober 2009 19:16

Luc hittade grodan idag, den satt vid dörren i källaren. Den var väldigt ren och fin!


Väldigt "hästig" helg..........är helt slut. Bubbel har startat 110 idag med Alex, hade ett ner, godkänt helt klart, var dock lite för skarpt betslad för första inomhus, dessutom litet ridhus som "bromsar" lite av sig själv. -Nästan för lydig, sa Alex! Och visst har en annan trimmat på!


Tog mod tll mig och longerade Tinus idag, har ju skjutit lite på det, vill ju inte se någon hälta............och det gjorde jag inte heller. Bästa Tinus! Men vild, vild, ack så vild! Jag bröt ganska snabbt, innan hon stod på öronen! Sedan försökte jag leda henne runt ridbanan men det gick inte. Puttade in henne i boxen och där stog hon och rullade med ögonen........hispa!


Räkan har luftas varje dag, igår tog vi ut henne på tur och när vi gick förbi hos Jessika började hennes travhästar att leka och Räkan blev uppspelt och visade upp sin alldeles egna gångart så kallad "räkage" (passage), eller "räkgång". Jag skrattade så jag nästan ramlade av Tinus, det såg ut som en älg som fått spader! Det blev rätt studsigt och svajigt!


Bubbel och Tinus klippta, Johanna Frunck kom ut och klippte dem, jättefint gjort. Om ni har någon som behöver klippas kan jag rekomendera Johanna. Jag har numret! Försökte i sanma veva få tag på ett täcke som är på villovägar och som jag vill få tillbaka. Bubbel är jättesnäll att klippa, Tinus tycker att det är lite läskigt.


Alex hade en "Cortez" med idag som verkar spännande. Han som de kallar 4:an hoppade också, den har mycket kapacitet. Johanna hade det sista hindret med sin nya, som jag tyckte hoppade bra.


Imorgon ska jag försöka hinna med lite annat än bara hästar, hur nu det ska gå till då Josi medelat att hon inte kan "hästa" något alls i morgon för hon har prov och ska plugga. Här svänger det fort, har nu 3 ridbara.........men Räkan ska bara linas i morgon, så att hon får vila ryggen lite.


Om jag inte räknat fel så ska 2 hästar från mitt stall och i alla fall 4 från Alex stall till Falun nästa helg.......hur ska vi få till det? Varför har man inte ett C-körkort?

Ovido - Quiz & Flashcards