Alla inlägg den 27 april 2010

Av Lotta Odström - 27 april 2010 18:55

Om man är pank ska man inte ha hästar.........jag har som bekant 4. En häst ska helst ha 4 ben, längst ut sitter en tå, den sk hoven. Man kan tyvär inte fila på hoven själv när den har växt utan behöver en typ som kallas hovslagare. Dessa kan ibland vara svåra att få tag på(jag ringde en gång ett ÅR till en), de kan ibland vara klantiga som få(dem slutar man med), en del är djävligt bra på att snacka skit om andra hovslagare. Alla ovan nämda kategori av hovisar har jag slutat med och är nöjd med dem jag har nu. Dock...........


.....en del hästar är känsligare än andra i sina hovar och Tinus är en av dem. Hon behöver sulor, en speciell sort som är dyr. Hittills har det räckt med en packning till 2 hovar. Nu är den tiden förbi! Det behövs 2 packningar. En packning kostar 400 kronor och kan inte återanvändas! Tjioho Yippe Yeh Ja Ja!! 800 kronor och då har vi inte ens börjat med själva skoningen. Jag måste dessutom åka till Bollnäs för att få detta gjort och idag var inte ens min kompis Ann på plats utan bara en lite märklig karl(inte alla indianerna i kanoten, några hade beviserligen trillat ur). Suck och åter suck.


Red på Tinus idag och efter att ha tampats med Räkan kändes Tinus som en ponny med öronen 1 dm framför sadeln. Hon var desutom bred och man liksom rullade fram. Josi red Kräkan/Räkan och gjorde 2 byten, det ena var rent, det andra nästan rent. Josi var nöjd med sitt djur.


Kan inte jag få vinna lite pengar?


Jag har kokat någon idag!! En kyckling!!



Ovido - Quiz & Flashcards