Alla inlägg den 19 april 2010

Av Lotta Odström - 19 april 2010 20:27

Eftersom det inte finns någon gud hade Orley ett ner i söndagens 140. I Umeå i höstas var folk typ 5:a i 140 klasser på 8 fel! Men denna gång räckte det förstås inte till ngn placering. Men any way, han hade hoppat jättefint och kul är ju att han verkar avspänd. Jag surar och ids inte glädjas åt någon annans resultat i Gävle, med ett undantag. Elin Z red en felfri 120 på söndagen. Var inte där och såg dem men dem gläds jag med........alla andra får ursäkta men jag är inte på ett älskvärt humör!


Vi hade lite kul på läktaren, Sara Hs mamma, Elin Zs mamma och jag. Vi pratade om förr i tiden, de hade en varsin travhäst. En av dem hette "King". Så orginelt! Det var tydligen läskiga djur som försökte stryka av ryttaren mot träden bla.


Här en kommentar som Sara ska ha sagt till sin mamma enligt vad Josi fick höra- Du är förälder, när det går bra ska du flina och säga vad duktig jag är. När det går dåligt ska du hålla käften. Haha!


Här hemma har Räkan sänkt sin status och kallas nu för "Amöban". I söndags tog vi henne till ridhuset and then we "kicked and hold scrimp". Jag på backen Josi på hästen. Josi höll i munnen utan att dra, sedan kickade hon igång bakbenen. Kräkan studsade och viftade med alla ben. Då kickade vi lite till. Jag förbjöd Josi att:

a, lätta upp i handen och klappa på halsen

b, gå upp i lätt sits

c, släppa skänkeln

d, glappa med yttertygeln

e, säga emot


En gång frågade jag hur det kändes, det var i början -Lite jobbigt, sa Josi. Jaha sa jag hårt, kommer du ihåg hur det kändes i lördags när den inte hoppade runt? Jo, Josi mindes. -Ja ska vi jobba vidare då eller, menade jag........sedan sa Josi inte ett ord. Och det var som en annan häst hon satt på. Hon(Josi) ägde de satans bogarna! Hon hade aldrig känts så mycket "uppför" tidigare menade Josi.


Idag red jag den på ridbanan som är så gott som riktigt framtinad, lite lös här och där men helt ok. Jag gjorde as mycket tryck på den och när den blev frustrerad och försökte hoppa undan sparkade jag på den. Då försökte den resa sig  och då sparkade jag ännu mer. Djävlar vad den gick sen! Travade upphöjda bommar, det kändes som jag hade benen uppe vid hakan!


Red sedan Bubbel som var i ridhuset igår och var jätteduktig, lite knöligare idag blev lite spänd ute på ridbanan. Även hon fick trava bommarna. Luc har fixat avloppet, tack! Både Amöban och Bubbel fick bada. Jag själv har skit överallt, damm och hästhår. I morgon måste nog Amöban få vila ryggen lite...........


Tinus ohalt idag, mindre än 1/2 grad efterböjprov.


Läste just att Emma R, som ju Josi tränat en del med i Bollnäs ska rida Galliano(dressyrkusen från Edsbyn).


I söndags kollade vi på WC hoppningarna.........Marcus E ägde!! Han red så attans bra. Tresor vann fredagens klass, jag hejade på honom och inte på de "svenske".

Mc Lain Ward i blåsväder igen. Ragan Roberts som jag jobbade med var mycket god vän med honom. Bägge kommer att hamna i helvetet där de kommer att få tillbringa "eternity" med att få rida travhästar av modell longest ever, den amerikanska modellen som springer passgång. I helvetet har man inga sadlar så det blir barbacka för hela slanten!


Jag tror det har hänt nåt som jag borde berätta men jag har typ glömt?

Ovido - Quiz & Flashcards