Direktlänk till inlägg 31 december 2010

dagens outfit

Av Lotta Odström - 31 december 2010 09:06

Så här på nyår finns det säkert massor av bloggar som innehåller rubriken dagens outfit.........bilder på kläder man ska ha på sig, kanske även på smink och hårdetaljer......helst tagna framför spegeln med mobilkamera och alla försöker se ut som fotomodeller men ingen lyckats.....


Min dagens outfit eller i gentligen gårdagens outfit på den hemska Räkan är ganska långt ifrån detta.......och jag plutar då inte med munnen utan biter ihop.


Jag hade på mig: ungens snowboard strumpor( råkade få på två olika men i alla fall en höger och en vänster) stickade sockor(mamma) graninge kängor som igentligen är för klumpiga att rida i men man vill ju inte frysa, långkalsonger i ull som jag ridit så mycket i att det inte finns ngn "rumpa" kvar utan i stort sett bara en midja och ben(benen är dock nästan borta på insidan) ett par gamla jeans som var slitna i häcken och som jag vid detta ridtilffälle lyckades förinta helt(och med tanke på hur långkalsongerna ser ut blev effekten en väl kyld röv....), en mycket gammal t-shirt med långärm från den tiden jag jobbade hos AS Adventure i Belgien(jag slutade för 6 år sedan), en blå fleece som igentligen är ett foder till en jacka och en stickad tröja(samma färg som de stickade sockorna, man tar till vara på allt). Tröjan stickades till Josi när hon var typ 10-12 år och är som ni kanske förstår lite kort i ärmarna( fast jag har dragit i dem)......jag har lite svårt att kasta sånt som min mamma stickat....
Jag fick dock kasta jeansen i går.........
Tror ni jag var nå snygg!!!
Med ridningen var jag ganska nöjd, men jag hade sjukt mycket ben på...fick nästan kramp!! Räkan töltgalopperade friskt till en början och hela hästen signalerade " släpp lite grand din hand och dina (djävla) ben så ska jag galoppera jättemysigt (med mina slappa bakben)"..........men jag satt kvar och väntade tills hon kom i "ramen". Fick henne att ta stöd till slut på bettet, att rida med "sytrådar" är lätt på Räkan........men det är långt ifrån en ärlig bjudning....en liten, liten dragkamp om bettet är bättre.
Josi red den dagen innan och vi blev rätt så osams om tröttsamma saker och även om allt gick bra till slut........så var det rätt trögt däri mellan. Därför red jag den själv, men Josi dök plötsligt upp i ridhuset för att kolla på sin häst.Det var ju trevligt.
Räkan har gått rätt så mycket, det känns nästan som man kommit en bit till på vägen...........frågan är hur mycket mer man kan göra? Lotta Björe och pay & jump nästa vecka, vila idag,.............undrar om jag inte måste låta den "va" lite sen??
Frillan fick åka in och träna för Gabi........hon var MYCKET laddad och menade att "släng er i väggen för här kommer jag", hon är väldigt bra just nu, fin och mjuk i kroppen som aldrig förr........sedan så hoppade hon väl lite slarvigt på de små hindrena.......Tinus vill hoppa högt så hon får ta i lite....undrar vad hon tänker göra på tävlingarna nästa år?? Och ja, folk och hästar slängde sig i väggen för att komma undan när Tinus fick sina frispel!! Gabi var nöjd med henne i alla fall.
Red Orley häromdagen, lät honom vila i går, han kändes lite trött...det ÄR riktigt tungt i snön och Orley jobbar alltid mycket bak och ännu mer i snön. Det blir så mycket påskjut bak, men framåt i stället för uppåt och det gör att jag får lite mycket i handen. Han är i alla fall liksidigare igen. Ska åka in och rida idag så han får gå på ett lättare underlag.
Min hovslagare som skott Tina för första gången ringde för ngn dag sedan och undrade hur det gick för henne.......det kallar jag att vara intresserad av sitt arbete. Guldstjärna utdelad!!
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Odström - 7 mars 2012 08:22

 I bland känner jag att det vore lika bra att köpa en till häst så slipper jag lägga en massa energi på att kolla annonser och filmer både i Belgien och Sverige.........men vad ska jag med en till?? I måndags red jag bägge hästarna och var tvärslut p...

Av Lotta Odström - 22 februari 2012 08:24

Då var det kört!! Eller det går inte att köra alls...inte på 6:an i alla fall. Hela vintern har jag ryckt vilt i växelspaken, vevat runt och ibland lyckars få in den sjätte växeln på hästbussen.....jag har även dubbeltrampat för att få i den tredje.....

Av Lotta Odström - 2 februari 2012 08:52

Varmt välkomna till träningshelg med Peter Eriksson i Bollnäs Ridsällskaps stora ridhus. Grupp indelning lördag 11 Feb: 14.45-16.00 Erika J, Cilla T(Dino), Emma R, Felicia L, Emmelie S 16.00-17.15 Mattias H, Erika P, Camilla L, Caroline S, Madd...

Av Lotta Odström - 1 februari 2012 08:43

Under helgen har vi varit på träning i Högbo med Räkan, Helena Persson hade kurs för Gävleborgs utvecklingsteam i vilket Josi ingår. Det har varit väldigt roligt och bra med banhoppningsträning nu när säsongen snart drar igång. Räkan hoppade en 130 r...

Av Lotta Odström - 7 december 2011 12:41

Vinter, idag  den 7 December snöar det för första gången i år. Kan man hoppas på en mera måttlig vinter i år, med lagoma snömängder och temperaturer som det går att vistas i......   Det har varit stenhårt i backen några dagar och det enda som fun...

Ovido - Quiz & Flashcards