Alla inlägg den 11 december 2010

Av Lotta Odström - 11 december 2010 21:37

Det sägs att det är jul snart..........en annan märker ju knappt någon skillnad. Det hänger lite mer ljus i folks fönster bara.


Vi har varit på kurs i Gävle, det var Helena Persson, det var Jos Kumps inspirerat och det var jättebra. Räkan-Raptor var måttligt road av den gemensamma uppvärmningen och spelade hysterisk apa, men själva hoppningen var bra. Josi fick rätt mycket beröm, Helena menade att hon utvecklats jättemycket och det var ju roligt att höra.


Josi och jag sov över hos Alex, den lilla micro bodelen i hästbussen var för kall...Alex hade lagat mat, köttfärs och pasta. Nu ska jag dock tala om en sak...jag hade ätit köttfärs hela veckan!! På måndagen lagade jag ngn sorts älgfärs gryta...jag glömde att frysa in resterna och åt grytan varje dag till lunch under hela veckan...på fredag kvällen åt jag dessutom tacos...med köttfärs.  FÄRS!! Fast jag hade jättekul i Gävle och sov enda till kl 8.00


Efter att Räkan gått rätt så rejält lät vi henne vila lite halvt och red sedan ut på onsdagen..........Räkan var denna dag så nära ett monster man kan bli(därav det nya öknamnet Räkan-Raptor) och Josi satt löst och blev knockad 3 ggr.........jag ville att Raptorn skulle dö men hon överlevde...och i torsdags körde vi in henne till SORF, Josi fick hålla den kort och sparka med benen...det såg inte klokt ut...Räkan var spänd och töltade och taktade med huvudet rakt upp och alla benen ut. I fredags var det mer normalt, idag red jag och det var faktiskt kul. Jag vågar ju igentligen inte rida på den...........men det finns det som är starkare än rädlsa..........och det är ilska!! Ilsk blir man när ens barn ska tampas med hiskeliga vidunder som bara borde var såååååå tacksamma för att man ryckt upp dem ur deras halvtaskiga förra liv!! I dag på morgonen var jag så dj....förbannad att jag lastade kräket och åkte till ridhuset...........jag hade inget val heller då Josi dragit till Gävle med sin pappa Luc som är den förälder som tror att det finns något annat här i livet än hästar....ja, det gick som sagt bra idag, jag var nöjd.


Orley har i kväll lekt med Josi i snön, han var på sitt allra "pilligaste" humör, han lekte och lekte med Josi i stallet också, drog i dragkedjan på jackan upp o ner o upp o ner, drog i hennes luva, drog i håret, slickade i ansiktet, pussades....


Jag har ridit honom en del själv också.......och ibland kommer jag ihåg varför jag har Orley och varför jag aldrig sålde när jag hade chansen....


Annars är det samma tugg dag ut dag in........idag har jag dessutom burit in en hel djävla hövagn.......det känns som om jag har gått av på mitten.


En av årets stora händelser kan bli nästa års stora händelse....det beror lite på när Sara, min systers äldstsa, ska få sin bebis!! Två veckor kvar, kan ju bli både 2010 och 2011..........och det är ju inte bara själva barnet utan att min Fiffson ska bli mormor!! Och Magnus, världsbästa Magnus  får bli morfar....lycka.



Ovido - Quiz & Flashcards