Direktlänk till inlägg 24 juli 2009

Gäääääsp

Av Lotta Odström - 24 juli 2009 21:50

Tänkte bara rida Tina lite efter vägen och små trimma lite, hon var så himla läcker igår, men flugor och mygg ställde till det så det blev lång tygel alt full rulle, allt däremellan va otänkbart.........så jag red inte så länge. Växlade några ord med Eva S medans jag satt på hästryggen. Så här sa Eva: -Jag är ensam hemma, har hällt upp godis och ska titta på en film....och så får jag inte igång den! Nu försöker jag 20 minuter till och sedan ringer jag man och barn(på tävling i Sundsvall, där även Orely klafsar fram i leran) och frågar hur man gör. Ring nu sa jag eller du kommer att somna innan filmen är slut. Jo då, Eva hade ställt väckarklockan så att hon inte skulle somna i soffan, vakna typ 4 på morgonen och ha hästarna kvar ute! Det finns fler än jag som är sjukligt trött på kvällarna, undrar om det är kombinationen åldern, tonårsbarn och djuren???


Gäääääspar........22.00 Godnatt! Noterar 1 bonustimme idag (vännen Carina påstår att allt efter kl 21.00 är bonustimmar för mig och Rosmarie, även hon rätt så trött kompis) Jag har dock bjudit min omgivning på många bonustimmar den sista tiden, eller vad sägs om:

- Grillning hos min syster i stugan, jättegod mat och allmänt trevligt. Sara, syrrans "firstborn" var hemma, hon var min första bebiskontakt när jag var liten, gulliga hon! Jag tillfällig nykterist efter att varit bakfull i Hofors på tävling, inget jag rekomenderar....

-En 50 års fest!!! Med live musik! Uppe till 3!!!!!!! (nästa dag bestod av en lång  radda tupplurar). Ej längre nykterist!!(vilket jag ångrade)

-Mys hos Idehälls, uppe till kanske 24.00, tappade bort mobilen(smittsamt kanske, hos Yvonne som har sina typ i tvättmaskinen, eller under gaspedalen i EN MÅNAD "fniss"), sov i hästbussen som jag lyckats parkera så att jag aldrig tagit mig därifrån om det inte var för att Patrik(sambo Alex) skulle iväg tidigt på morgonen(det var det första jag frågade när vi träffades, typ Hej när ska du åka iväg med din bil imorgon?)  Lite spännande var det dock, han hade nämligen skurit sig i ett finger och SYTT och mådde inte så bra och kanske sjuk nästa dag och jag då fastparkerad!! Denna spänning gjorde att det inte blev så mycket sova av, en jäkla massa svettiga bonusångesttimmar som ingen hade någon glädje av!! Allra minst jag själv!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Odström - 7 mars 2012 08:22

 I bland känner jag att det vore lika bra att köpa en till häst så slipper jag lägga en massa energi på att kolla annonser och filmer både i Belgien och Sverige.........men vad ska jag med en till?? I måndags red jag bägge hästarna och var tvärslut p...

Av Lotta Odström - 22 februari 2012 08:24

Då var det kört!! Eller det går inte att köra alls...inte på 6:an i alla fall. Hela vintern har jag ryckt vilt i växelspaken, vevat runt och ibland lyckars få in den sjätte växeln på hästbussen.....jag har även dubbeltrampat för att få i den tredje.....

Av Lotta Odström - 2 februari 2012 08:52

Varmt välkomna till träningshelg med Peter Eriksson i Bollnäs Ridsällskaps stora ridhus. Grupp indelning lördag 11 Feb: 14.45-16.00 Erika J, Cilla T(Dino), Emma R, Felicia L, Emmelie S 16.00-17.15 Mattias H, Erika P, Camilla L, Caroline S, Madd...

Av Lotta Odström - 1 februari 2012 08:43

Under helgen har vi varit på träning i Högbo med Räkan, Helena Persson hade kurs för Gävleborgs utvecklingsteam i vilket Josi ingår. Det har varit väldigt roligt och bra med banhoppningsträning nu när säsongen snart drar igång. Räkan hoppade en 130 r...

Av Lotta Odström - 7 december 2011 12:41

Vinter, idag  den 7 December snöar det för första gången i år. Kan man hoppas på en mera måttlig vinter i år, med lagoma snömängder och temperaturer som det går att vistas i......   Det har varit stenhårt i backen några dagar och det enda som fun...

Ovido - Quiz & Flashcards