Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Lotta Odström - 14 juli 2009 22:36

Här kommer Pradus flängandes och stör Tina Rouge som hade en tupplur i solen! Tysknad möter Frankrike!

Av Lotta Odström - 14 juli 2009 21:53

Dagens galopprunda med Orley i skogen gick undan. Eller som vi som var lite tuffare än ni andra som läste Starlet och Min Häst skulle citera" När Fantomen rör sig står blixten stilla". Gammalt djungel ordspråk! (Om man va tuff läste man Fantonmen och Agent X9). Ett annat passande djungelordspråk "Fantomen har 10 tigrars styrka" (vilket var vad som krävdes för att hejda framfarten). 


Varje gång Orely kommer hem från sin Alexandra frågar jag vad han ska göra och har viss förhoppning om att hon ska säga- Du rör honom inte! Han ska bara gå i hagen! Men istället ska han både konditonsträna, trimma (hemska, tråkiga dressyrkrummelurer typ förvänd sluta) samt hoppa studsar och sånt. Ni som undrar nu om jag är tokig som inte vill rida en sådan fantastisk häst vill jag bara säga att det är inte jag som är galen utan han!  Och det är det som är kruxet!Fast han har blivit mkt bättre, jag har inte ramlat av på flera år. Haha. Och vet ni , sist han va hemma och sedan åkte direkt till hoppträning hos Leif Hall, då sa Leif -Bra jobbat, på semestern, Lotta. Jag blev jätteglad. Jag älskar att galoppera jättefort på Orley, han ligger som ett snöre efter backen!


Josi tonårsmonster va också med på Pradus unghästmonster och de var väldigt uppåt bägge 2. Pradus hoppade till än gång då ett litet barn hoppade fram bakom en buske och skrek FIN HÄST!!! Hon har reagerat tidigare på barn och även små ponnyer, kanske inte fanns några småttingar där hon bodde förut? Troligen är hon uppvuxen typ mitt på autobahn i Tyskland, hon är orädd för allt som är bensindrivet men tycker att mer naturliga färdsätt är konstiga, cyklar, gå med käppar och sparkar på vintern, för att inte tala om små barn på sparkar!


Efter ridturen kastade sig Josi iväg på moppen för att bada med kompisar och en annan fick fodra och röja upp i stallet. Men jag var så upplivad efter "busridningen" att det inte gjorde så mycket. Snart nog kommer det att vara andra bullar igen då jag kommer att ligga vaken och fundera på när hon tänker komma hem. På tal om bullar och bakverk så gjorde hon kladdkaka idag medans jag klöv ved i vedklyvaren som gud glömmde där allting fastnar ibland och som känns lite lagom farlig. Dock hellre än farlig vedklyvare ute en ett säkert strykjärn inne! Och man kann bränna sig på strykjärnet!

Av Lotta Odström - 14 juli 2009 14:22

Idag ringde en av våra hopptränare, Cia Tengren. Hon är på tillfrisknande efter att ha cyklat ihop med en katt!!! -Va den svart undrade jag?


Det låter väl inte så farligt att krocka med en katt, men det var det och det gick inte så värst bra för katten heller.....Mjau.


Cia lät pigg som en mört men var arg som ett bi då de på sjukhuset varit alldeles särskilt klantiga och doktorerna verkade mer lämpade att avla marsvin eller lägga pussel(är inte ett dugg förvånad då vi i vår familj har tagit del av vårdsystemet...finns det ens ett system?.). Men nu var Cia som sagt på bättringsvägen och redo att ta upp stridsyxan! Jag blev så glad att hon va sig själv och att hon kan fortsätta ha träningar och förhoppningsvis komma upp i sadeln igen! Vi har saknat din pigga nuna ute på tävlingarna.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards