Direktlänk till inlägg 23 juli 2009

Helena Persson enters the list of heroes

Av Lotta Odström - 23 juli 2009 14:26

Vi har varit på Helena Persson kurs 2 dagar i Gävle(hästar bodde hos Alex, folk bodde i bussen). Jättekul, många fina hästar och trevlig ridning. Och vilken tränare sedan! WOW hon var ett lyft! Min nya favvo A-tränare!! Ett mycket trevligt sätt dessutom och väldigt klok. Josi hade med sig Bubbel-Snubbel och de skötte sig bra båda 2, Josi var som vanligt den som gjort minst och Bubbel ...ja hon var Bubbel!


Orley hade fått återförenats med Alex, vi hämtade honom ur hagen hemma hos henne, där han stog mycket frånvarande i sin egen lilla värld.....han såg rätt så högdragen ut och verkade mkt fundersam när vi dök upp! Typ nu blir jag kidnappad!! Vet Alex om det här!!!


Jag tyckte att Orley och Alex fick en mycket fin kommentar då de hoppat bana 2:a dagen och Helena stog tyst och tittade på, när de va klara sa hon- Jag skulle vilja att alla rundor såg ut som den här. Tack och bock!!


Konstaterade att de lyckats klippa Orleys öron, trevligt, han har varit/blivit extremt rädd om dem i sitt förra tävlingsstall, jag vet inte riktigt varför??? Kan de vara för att han ofta hade så mycket instoppat i dem kanske???


Vi hade sedan riktigt mysigt på kvällen, hade lite "knytis" hos Alex och drack lite vin.


När vi kom hem med Bubbel från Gävle var det bara att byta häst och åka vidare till Bollnäs, där Gabi hade träning. Underlaget på utebanan var hemskt mycket bättre. Tina, som gjorde sin första träning på länge(gaffelbandsfäste med dito blödning, lagomt kul), var rätt så uppåt, Josi hade lite svårt med omställning från den betydligt bekvämare Bubbel. De har också väldigt olika språng, jag tror mest att det är att de landar så olika som spökade. Fick i alla fall klart för mig hur vi ska träna vidare här hemma, för Josi trimmade jättebra och hade ordning på sitsen ända tills hindrena skulle hoppas, vi får helt enkelt bygga våra "minbanor" igen, med bommar, små hinder och cavaletti.


Efter denna maratonträningsdag var man helt sluuuuuuut!!


Nu sak Bubbel vila 2 veckor, redan i bussen på väg hem ringde jag till Marie, som äger Glory och kollade hur mycket hon tänkt rida, då det plötsligt bara fanns en att rida hemma! Hujeda mig! Men Marie hade mycket att göra så jag kan ta den om jag vill fräsa runt lite.


Idag ska jag trimma Tina lite, blev väl lite öppen i formen igår efter hoppningen, sedn får hon ta det chill imorgon. Jag vill alltid helst rida efter att de hoppat bana, för att få dem tillbaka, sedan kande få vila lite.


Kommer lite folk och handlar sedan, ni vet väl att vi säljer foder och spån till mycket bra priser? Om ni undrar något kan ni ju alltid fråga här via bloggen, jag svarar efterhand.


Nu ska jag hänga tvätt, det känns som ett straff från ovan.....bläääää!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Odström - 7 mars 2012 08:22

 I bland känner jag att det vore lika bra att köpa en till häst så slipper jag lägga en massa energi på att kolla annonser och filmer både i Belgien och Sverige.........men vad ska jag med en till?? I måndags red jag bägge hästarna och var tvärslut p...

Av Lotta Odström - 22 februari 2012 08:24

Då var det kört!! Eller det går inte att köra alls...inte på 6:an i alla fall. Hela vintern har jag ryckt vilt i växelspaken, vevat runt och ibland lyckars få in den sjätte växeln på hästbussen.....jag har även dubbeltrampat för att få i den tredje.....

Av Lotta Odström - 2 februari 2012 08:52

Varmt välkomna till träningshelg med Peter Eriksson i Bollnäs Ridsällskaps stora ridhus. Grupp indelning lördag 11 Feb: 14.45-16.00 Erika J, Cilla T(Dino), Emma R, Felicia L, Emmelie S 16.00-17.15 Mattias H, Erika P, Camilla L, Caroline S, Madd...

Av Lotta Odström - 1 februari 2012 08:43

Under helgen har vi varit på träning i Högbo med Räkan, Helena Persson hade kurs för Gävleborgs utvecklingsteam i vilket Josi ingår. Det har varit väldigt roligt och bra med banhoppningsträning nu när säsongen snart drar igång. Räkan hoppade en 130 r...

Av Lotta Odström - 7 december 2011 12:41

Vinter, idag  den 7 December snöar det för första gången i år. Kan man hoppas på en mera måttlig vinter i år, med lagoma snömängder och temperaturer som det går att vistas i......   Det har varit stenhårt i backen några dagar och det enda som fun...

Ovido - Quiz & Flashcards